Wéér een nieuw gezicht? Oh, jazeker! Bij deze mag ik mij officieel bekend maken als nieuwste lid van de Sociaal Kapitaal-clan.

Frederike in a nutshell

Ik stel mij graag even kort aan je voor: mijn naam is Frederike Roelofs, 25 jaar oud en woon (nu nog) in het ‘drakedörp’ Beesel. In 2020 haalde ik mijn bachelor Economie en Communicatie aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Als (junior) communicatieprofessional omschrijf ik mijzelf als creatief, leergierig en nieuwsgierig. In mijn vrije tijd sta ik in de keuken, ga ik een rondje hardlopen of ben ik te vinden in de bioscoop.

Gedurende mijn studiejaren heb ik actief gezocht naar kansen om mijn kennis en ervaring uit te breiden. Via deze weg kwam onder andere het Draaksteken op mijn pad. Nouja, op mijn pad… Als Beesels maedje ontkom je natuurlijk niet aan dit grote zevenjaarlijkse theaterspektakel. Voor de eerstvolgende editie in 2023 ben ik actief achter de schermen. Als lid van de Communicatie- en PR commissie verzorg ik samen met mijn team de communicatie en marketing van dit grote evenement. Een super gave en vooral leerzame uitdaging!

It’s showtime

Zojuist gaf ik al een klein tipje van de sluier: films (en series) hebben een speciaal plekje in mijn hart. Als 15-jarige verdiende ik met mijn bijbaantje als mise-en-place hulpje in de keuken van een plaatselijke service bioscoop mijn eerste zakcentje. Toen de kans zich voordeed om van de keuken naar de bioscoopzaal te verhuizen, was ik er als de kippen bij. Met de bar ín de bioscoopzaal zag ik James Bond keer op keer de meest gevaarlijke capriolen uithalen. Mede door mijn studie - die ik in diezelfde periode volgde - ging ik met een breder en dieper perspectief naar films kijken. Ik begon de beweegredenen die mensen naar een film of bioscoop brengt steeds interessanter te vinden. Mijn vers opgedane kennis paste ik meteen toe in de praktijk; samen met een studiegenootje creëerde ik content voor de sociale mediakanalen van de bioscoop.

Na achtenhalf jaar mijn directe omgeving te hebben voorzien van (ongevraagd) advies over pas uitgebrachte bioscoop releases, is het tijd voor het échte werk. 

Een nieuwe verhaallijn

Dat de kracht van herhaling effectief is hoef je een communicatie- en marketing persoon niet uit te leggen. Na het horen van diverse positieve geluiden over Sociaal Kapitaal, besloot ik de gok te wagen en een open sollicitatie te versturen. De gesprekken die volgden bevestigden mijn gevoel: wat een tof bedrijf, hier wil ik werken! Gelukkig was dit positieve gevoel wederzijds en stond mijn eerste werkdag al snel gepland.

Het pad dat ik bij Sociaal Kapitaal ga bewandelen is nog niet helemaal uitgestippeld. Ik hoop onderweg mijn echte kwaliteiten, interesses en passies binnen dit vakgebied tegen te komen. Ik weet dat ik creatief ben met tekst en beeld. Het creëren van een ijzersterke strategie en verhalen die raken zijn uitdagingen waar ik graag mijn mouwen voor opstroop. Als junior content marketeer bij Sociaal Kapitaal hoop ik deze vaardigheden verder te ontwikkelen. Vanaf vandaag begint voor mij een nieuwe spannende verhaallijn. Ik kijk er naar uit kennis met je te maken en samen nieuwe verhalen te creëren en te vertellen.

leesvoer

Dit is ook écht iets voor jou

Maak kennis met Marijn
Overige Updates
Maak kennis met Marijn
Nu lezen
Adverteren met behulp van AI: Hoe Meta's AI jouw marketing boost
Advertising
Adverteren met behulp van AI: Hoe Meta's AI jouw marketing boost
Nu lezen
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Advertising
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Nu lezen
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!