CASES

Brandguide Sarana Spiritueel Centrum

Een complete huisstijl voor Sarana Spiritueel Centrum. Designerwonderboy Paul overtreft de verwachtingen!

Brandguide Sarana Spiritueel CentrumBrandguide Sarana Spiritueel Centrum

Een complete huisstijl voor Sarana Spiritueel Centrum met logo, font, huisstijl, fotografiegebruik en diverse uitingen. Ons multimediale designerwonderboy Paul overtreft de verwachtingen. 

Spiksplinternieuwe branding voor Sarana Spiritueel Centrum

In de lente van 2023 ging een langgekoesterde droom van Jannis in vervulling: om samen met zijn vriendin (Chantal Nomden) en vrienden een spiritueel centrum te creëren. Een plek waar veel disciplines samenkomen voor een gezond lichaam, een gezonde geest, dichtbij de natuur. Waar mensen terecht kunnen voor bewustzijnsgroei én persoonlijke ontwikkeling. Die plek werd gevonden in Tienray, of all places. 

Aan welke diensten moet je dan denken? Bijvoorbeeld coaching, meditatie, lichaamswerk, yoga en ademhalingswerk. Maar zo is Sarana ook een plek waar mensen simpelweg tot rust kunnen komen en waar organisaties ruimtes voor workshops en sessies kunnen huren. 

De website is nog niet live, maar de Instagrampagina vind je hier

Het is natuurlijk geen toeval dat ‘ôzze Paul’ aan de slag mocht met het creëren van de brand guide.

Een krachtig logo

De positionering, de golden circle en de propositie: het fundament van het merk werd reeds gelegd door de mensen van Sarana. Maar een doorvertaling naar de branding was nog niet zo gemakkelijk. Samen gingen we op zoek naar een logo, dat de volgende boxes moest afvinken:

  • clean en zeker niet te spiriwiri
  • krachtig
  • simpel
  • makkelijk toepasbaar
  • herkenbaar
  • veel symboliek en verwijzingen

En het resultaat mag er zijn! Niet alleen voldoet dit logo aan alle voorgaande punten, de verwijzingen zijn ook zeer divers. Iedereen ziet er weer iets anders in, wat ontzettend leuk is. Verschillende mensen kregen verschillende associaties. Denk bijvoorbeeld aan:

  • een uitroepteken
  • een icoon voor plaatsbepaling (zoals je bijvoorbeeld ziet in Google Maps)
  • een vlam
  • een veer
  • een verwijzing naar YinYang (door de diapositieve stippen)
  • een juichend poppetje
  • het symbool voor de vrouwelijke vulva
  • het pesce symbool

Kleurgebruik, motieven en uitingen

Vanuit het logo werden de vervolgstappen snel gezet. Over het kleurgebruik, herkenbare motieven en diverse uitingen werden we het snel eens. En de vlag? Die wappert al enkele maanden fier voor het pand. 

En wat vindt de klant ervan?

Het zou erg flauw zijn als hier een quote komt van Jannis. “Wij van WC-eend…”. Dus vroegen we Chantal, mede-eigenaar van Sarana, wat zij van de samenwerking vond: “We waren op zoek naar een herkenbaar en krachtig symbool, met een rustige en cleane merkbeleving. Na enkele merksessies schoot Paul raak met dit logo. De perfecte basis voor ons om de komende jaren op voort te borduren. Wij zijn dik tevreden!”

Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.