Overige Updates

December: een maand van terugblikken en vooruitkijken

Geschreven door
Jannis van den Heuvel

December: de maand van terugblikken en vooruitkijken. Een prachtige maand om onder het genot van een glas wijn bij een knetterend haardvuur het jaar door te nemen én om de doelstellingen van 2018 te bepalen.

2017

Afgelopen jaar was een mooi en dynamisch voor Sociaal Kapitaal. In het begin van het jaar besloot ik om mezelf fulltime in te gaan zetten voor ons bedrijf, waar Geert deze keuze al een jaar eerder maakte. Achteraf de perfecte keuze, aangezien deze focus er mede voor heeft gezorgd dat het bedrijf groeide naar de huidige status. Daarnaast zijn we verhuisd naar een prachtige nieuwe locatie op de Witveldweg aan de A73, hebben we in de loop van 2017 onze eerste werknemer (in de vorm van Renzo) aangenomen én hebben we een prachtige reis gemaakt naar het Silicon Valley van Californië. Niets van dit alles was mogelijk zonder het gestelde vertrouwen van onze klanten: Ontzettend bedankt daarvoor.

2018

Komend jaar willen we onze gestage groei voortzetten en nog meer bedrijven helpen in hun externe communicatiebeleid. Eens in de zoveel tijd is het echter belangrijk om kritisch naar je eigen positionering en externe communicatiestrategie te kijken. ‘Onder de vuurtoren is het aardedonker’, is een prachtig gezegde welke we niet van toepassing willen laten zijn op Sociaal Kapitaal. Nu gaat het goed met het bedrijf, maar ook voor ons is het van belang om ons eigen beleid kritisch onder het licht te houden en uit te stippelen. Terug naar de basis dus, middels het befaamde Golden Circle model van Simon Sinek.

Uit onze sessies is naar voren gekomen dat we nog harder willen inzetten op het helpen van bedrijven middels de kracht van sociale verbindingen. Sociale verbindingen creëren en versterken met zowel bestaand personeel en klandizie, als potentieel personeel en klandizie. Daarnaast zullen we ons in de komende tijd meer en meer gaan richten op arbeidsmarktcommunicatie: een specifieke vorm van marketing, gericht op het behouden en werven van personeel. Dit gaan we handen en voeten geven middels het Inbound Marketing-model, waar social media marketing als vanzelfsprekend in terugkomt, maar daarover meer in onze komende blogs! In de eerstkomende blog gaat Renzo dieper in op onze ‘why’, gecombineerd met enkele inzichten uit de literatuurstudie ter versteviging van deze positionering.

Voor nu wensen wij, Geert, Renzo en ikzelf iedereen sociale feestdagen en een uitmuntende jaarwisseling! Nogmaals bedankt voor het gestelde vertrouwen en ik zie je graag terug in het nieuwe jaar.

leesvoer

Dit is ook écht iets voor jou

Instagram
Instagram: het verleden, het heden en de toekomst
Nu lezen
Inbound Marketing
Inbound Marketing; het aantrekken van vreemdelingen
Nu lezen
Overige Updates
Spanning: Ondernemersprijs Horst aan de Maas
Nu lezen
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.
wil jij naar een hoger niveau?

Wij komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Neem contact met ons op