CASES

Trade Mark

De gezelligste rockband van Horst, Trade Mark, vierde in maart 2018 hun 30-jarig jubileum.

Trade MarkTrade Mark

De mannen van Trade Mark, de gezelligste rockband van Horst, zijn al 30 jaar samen en organiseerden in maart 2018 een jubileum-evenement met de naam Verrekte Goede Vrijdag. De Mèrthal in Horst werd gereserveerd en er werd een leuk programma opgesteld met verschillende bands uit de regio. Trade Mark kwam naar ons om bekendheid voor het evenement te winnen via social media. De strategie? Iedereen die te maken had met het evenement presenteren in spraakmakende video’s en daarmee het netwerk van deze mensen benutten. Dat is nog altijd een van de belangrijkste manieren waarop social media waarde toe kan voegen; het betrekken van je sociale omgeving en het aanspreken van alle netwerken daarbinnen met een persoonlijke en authentieke boodschap.

Onze aanpak

We hebben ingezet op video’s waarin lokale bijdragers aan het evenement gepresenteerd werden, alsmede berichten waarin de bandleden van Trade Mark zelf en hun 30-jarige geschiedenis aan bod kwamen. Zowat ieder bandlid kwam aan het woord en vertelde op een ludieke wijze wat hun bijdrage zou zijn tijdens het evenement. Daarnaast werden deze berichten als advertenties geplaatst in de weken voorafgaand aan het evenement.

Gezellige drukte tijdens het jubileum-event Verrekte Goede Vrijdag

Resultaten

Door constant te blijven testen en optimaliseren konden we het wekelijkse bereik van de Facebookpagina naar ongeveer 30.000 mensen tillen. Daarmee steeg ook het aantal likes op de trademark Facebookpagina in een aantal weken van 947 naar 1174. Er werd in de maand voorafgaand aan het evenement maar liefst 13.920 keer door mensen geliked, gereageerd of gedeeld. Uiteindelijk was een fantastische opkomst van 1250 mensen en dus een pracht-jubileum voor Trade Mark het resultaat!

Peter Hendrix over de samenwerking met Renzo en Sociaal Kapitaal:

"Voor de vierde editie van Verrekte Goede Vrijdag, tevens ons 30-jarig jubileum, wilden we echt een knalfeest neerzetten en daarvoor heb je veel bezoekers nodig. We vroegen daarom Sociaal Kapitaal om alle social media marketing rondom het evenement te regisseren. Zij maakten een plan en plaatsten alle content. Het was prettig om de regie voor dit stuk uit handen te geven, aangezien we druk waren met het evenement. Doordat we alles in samenwerking creëerden bleef alle content authentiek Trade Mark. Op advies van Sociaal Kapitaal gingen we 1,5 week voor aanvang van het evenement adverteren. Advertenties werden in deze periode constant geoptimaliseerd waardoor het bereik in die laatste week top was! Al met al een prettige en succesvolle samenwerking."

Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.