Workshops

De Bloemerie

In het najaar van 2018 bezocht Geert meermaals bloemenzaak ‘De Bloemerie’ te Broekhuizenvorst voor het geven van diverse workshops. Doel daarbij was om eigenaresse Miriam op de hoogte te brengen van alle mogelijkheden die social media marketing te bieden heeft.

Geplaatst op
11/3/19
Onze klant
De Bloemerie
Project van
Geert Groen
Project van
Geert Groen
De Bloemerie

Introductie

De Bloemerie in Broekhuizenvorst geeft op eigentijdse en bijzondere wijze vorm aan boeketten en bloemwerk. De mooie bloemenzaak is een begrip in de regio, waarvan Miriam Derikx het gezicht is. De wensen van haar klanten staan te allen tijde centraal en ze neemt dan ook uitgebreid de tijd om deze wensen te vervullen. Een hoogtepunt is de jaarlijkse kerstshow, die iedere keer weer vele bezoekers trekt.

Geert haalt met regelmaat een bloemetje bij Miriam en tijdens een informeel gesprek bleek dat Miriam wel wat tips kon gebruiken om efficiënter met social media marketing om te gaan. Na jaren actief te zijn geweest op Facebook had ze nog niets gedaan met Instagram, wat in deze tijd een uitermate interessant medium is voor ondernemingen zoals die van haarzelf. Met die reden werd er een geheel vrijblijvend gesprek ingepland om eens te bespreken wat Sociaal Kapitaal precies voor Miriam kon betekenen. Dit gesprek resulteerde vervolgens in het geven van de workshops ‘Facebook Marketing’, ‘Instagram Marketing’ en ‘Facebook & Instagram Advertising’.

Social media workshops

De eerste workshop die op de planning stond was ‘Facebook Marketing’. Ondanks dat Miriam hier al jaren ervaring mee had, bleek dat er toch nog een aantal belangrijke functies onbekend waren. Het grootste sociale medium van Nederland staat allesbehalve stil en het is dan ook moeilijk om alle ontwikkelingen bij te benen wanneer je als ondernemer gefocust bent op je eigen bedrijfsvoering. Met die reden liepen we tijdens de training alle nieuwe functies door en werden er tal van tips gegeven betreffende het opmaken en plaatsen van foto’s en video’s, het schrijven van teksten en het aangaan van de interactie met de volgers van De Bloemerie.

Instagram marketing

Tijdens de tweede workshop werd er in samenwerking met Miriam een nieuw Instagram-kanaal aangemaakt, welke werd omgezet naar een bedrijfspagina. Daarna werd deze gekoppeld aan de Facebookbedrijfspagina. Hierdoor is het mogelijk om vanuit Facebook te reageren op reacties op Instagram, snel Instagram biografiegegevens aan te passen en via de Facebook Ads-module te adverteren op Instagram. Daarna liepen we alle functies een voor een door en gaf Geert tal van tips, zodat Miriam na de training de door haar opgedane kennis meteen kon inzetten. Aangezien dit medium voor Miriam nieuw was, kon ze na afloop bij Sociaal Kapitaal terecht voor het stellen van vragen.

Geert op bezoek bij Miriam van De Bloemerie in Broekhuizenvorst.

Facebook en Instagram advertising

Na kennis gemaakt te hebben met de functies van beiden netwerken was het tijd voor de derde en laatste workshop: ‘Facebook en Instagram Advertising’. Tijdens deze workshop staan niet de bedrijfspagina’s op Facebook en Instagram centraal, als wel het doelgericht instellen en inzetten van social media advertenties. Beiden netwerken kunnen bediend worden vanuit één en dezelfde module die te bereiken is vanuit Facebook. Veel mensen maken gebruik van de blauwe promoot-knoppen, maar dit is allerminst verstandig. De mogelijkheden zijn enorm beperkt in vergelijking met de Facebook Ads module, waardoor je marketingbudgetten niet optimaal benut. Stap voor stap bespraken we gedurende deze workshop het aanmaken van een advertentie en de mogelijkheden van onder meer A/B-testen en het optimaliseren van plaatsingen, mediabudgetten en advertentiemateriaal. Dit alles met als doel dat Miriam na afloop zelfstandig aan de slag kon met succesvolle advertentiesets op Facebook en Instagram.

En wat vond Miriam zelf van onze dienstverlening?

“Sinds september 2013 is ‘De Bloemerie’ actief op Facebook. Het social media platform is niet meer weg te denken in onze maatschappij. Ook wij als bedrijf gaan hierin mee. Daarom vond ik het na 5 jaar tijd worden om een cursus Facebook en Instagram te gaan volgen bij Geert Groen van Sociaal Kapitaal.

Het prettige vond ik dat de cursus thuis werd gegeven en dat je als persoon volledig de aandacht krijgt. De cursus hebben we in overleg met Geert in drie delen opgesplitst, zodat je niet te veel informatie tegelijk krijgt. Dit heb ik ook als zeer prettig ervaren. Instagram is nieuw voor mij, maar ook zeker een toevoeging voor mijn winkel.

Het is in deze tijd heel belangrijk dat we op social media actief zijn om de klanten te laten zien waar we mee bezig zijn, wat we te koop hebben met als doel om de klant naar onze winkel te krijgen. Deze cursus is voor iedereen aan te raden die graag met de tijd mee wil!”
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
wil jij naar een hoger niveau?

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.