Begeleiding

Dwarz Kidzmode

Dwarz Kidzmode is dé kledingzaak voor kids en tieners in de omgeving van Horst. Renzo nam Nicole en Joyce bij de hand en ontwikkelde een social media strategie, waarna begeleiding volgde.

Geplaatst op
17/9/18
Onze klant
Dwarz Kidzmode
Project van
Renzo Den Bekker
Project van
Renzo Den Bekker

In het begin van dit jaar werden we, niet geheel toevallig, door Nicole Schreurs (de moeder van Renzo) benaderd om haar te begeleiden in het onderhouden van de social media kanalen van Dwarz Kidzmode. Al meer dan 25 jaar is zij eigenaresse van de geliefde kinderkledingwinkel op de hoek van de kerkstraat in Horst en sinds 2017 doet ze dit samen met Joyce van Biljouw. Door deze nieuwe start werd het tijd voor een nieuwe huisstijl, een verbouwing, een vernieuwde webshop (www.dwarzkidz.nl) en dus ook een nieuwe inslag in de communicatie.

Onze aanpak

Tijd voor een nieuwe positionering en strategie! Wanneer we vanuit Sociaal Kapitaal na gaan denken over een positionering beginnen we altijd met de beroemde vraag van marketing-goeroe Simon Sinek: ‘waarom doen jullie wat jullie doen?’ Het antwoord van de Dwarz dames was meteen duidelijk en unaniem:

Dwarz Kidzmode is er voor eigenwijze kidz die weten wat ze willen. Ieder kind wordt hier serieus genomen en een eigen stijl wordt aangemoedigd!

Deze ‘why’ vormt de perfecte basis voor allerhande communicatie uitingen en biedt ons de mogelijkheid om aan de slag te gaan met doelgroepen, doelstellingen en een social story. Aan de hand van dit imagoprofiel schetsten wij een inspiratielijst; een document waarin we tal van berichten presenteren die aansluiten bij het verhaal van Dwarz Kidz. De inspiratielijst stellen we aan de hand van een creatieve sessie op. Jannis, Geert en Renzo sluiten zich een uur lang op in de vergaderruimte en brainstormen over alles wat mag en kan. Aan het einde van de rit zorgen we voor inspirerende lijst met content die de doelgroep van Dwarz Kidz echt weet te raken.

Creatieve sessie Sociaal Kapitaal

Een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie is het presenteren van eigenwijze en eigentijdse kinderen die plezier hebben in het uitzoeken van een eigen stijl. Daarnaast werden enkele jonge ambassadeurs voorgesteld die bij iedere nieuwe collectie gepresenteerd worden. Er is gekozen voor een frisse, persoonlijke stijl en tone-of-voice waarin Nicole en Joyce, samen met de ambassadeurs, het gezicht zijn van de zaak. Joyce werd verantwoordelijk voor het plaatsen van de content en iedere maand bespreken we gezamenlijk de voortgang. Ook stond Sociaal Kapitaal een half jaar lang continu klaar voor alle vragen die Joyce en Nicole t.a.v. social media hadden.

Een van de jonge ambassadeurs van Dwarz Kidz

Resultaten

Inmiddels kunnen de dames geheel zelfstandig aan de slag met Facebook en Instagram. De resultaten mogen er zijn:

  • Een gemiddeld berichtbereik van 5000 mensen per week
  • Een Facebookpagina met 7383 pagina vind ik leuks
  • Een gemiddelde betrokkenheid van 22 per geplaatst bericht (likes + reacties + deelacties)

Een resultaat om trots op te zijn, ga zo door dames!

we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
wil jij naar een hoger niveau?

Wij komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Neem contact met ons op