Een creatieve en doeltreffende wervingscampagne ten behoeve van het werven van directeuren voor Dynamiek Scholengroep.
Voor Dynamiek Scholengroep ontwikkelden en verspreidden we, in samenwerking met MarketingMakkers en Angy Photodesign, een creatieve en doeltreffende wervingscampagne ten behoeve van het werven van directeuren. In deze case lees je hoe we te werk gaan, wat de resultaten van onze werkzaamheden zijn én wat de klant vond van onze samenwerking!
Begin april kregen we een telefoontje van Ellen, HR Manager van Dynamiek Scholengroep. Een eerste schets van de uitdaging werd overlegd over de telefoon: ‘We zijn op korte termijn op zoek naar meerdere directeuren voor verschillende basisscholen. Maar we willen anders dan anders werven. We zijn op zoek naar directeuren die het verschil willen maken, directeuren die een revolutie willen creëren. Daarom zijn we op zoek naar een bureau dat ons kan helpen, zowel in het creëren als in de verspreiding van de boodschap!’
Een situatie die we voor andere bedrijven ook voorgelegd kregen. Zo creëerden en verspreidden we bijvoorbeeld ook al creatieve en doeltreffende wervingscampagnes voor Van Leendert, Elektro van Berlo, Versleijen Oirlo, Mush Comb en Taxi Geerets. Ofwel: een uitdaging die we graag aangaan!
Creatieve wervingscampagnes worden nagenoeg altijd in samenwerking met MarketingMakkers ontwikkeld. Hierbij heeft MarketingMakkers een focus op creativiteit en boodschap en focust Sociaal Kapitaal zich op de verspreiding. In de praktijk versterken beide bedrijven elkaar in beide facetten. De uitgangspositie van onze wervingscampagnes is altijd tweeledig: enerzijds willen we (vanzelfsprekend) sollicitanten werven voor een specifieke functie; anderzijds willen we het betreffende bedrijf krachtig op de kaart zetten als aantrekkelijke werkgever.
De algemene aanpak van een wervingscampagne in vogelvlucht:
Zoals aangegeven creëren we het definitieve concept altijd in verschillende uitgangsposities, zodat we kunnen testen welke boodschap en welke content het beste aansluit bij welke doelgroep. De uitgangspositie van het gekozen concept was als volgt: huidige directeuren centraal stellen in een campagne waarbij duidelijk wordt dat er geen standaard directeuren gezocht worden. Nee, Dynamiek Scholengroep is op zoek naar ‘Onderwijsvernieuwers met lef’. Of ‘Mensen die écht impact willen maken’.
Uiteindelijk zijn er 8 varianten van de campagne verspreid onder verschillende doelgroepen. Drie varianten van de uiteindelijke boodschap zijn als volgt:
De resultaten liegen er niet om. De allerbelangrijkste statistiek: in een krappe arbeidsmarkt hebben meer dan 30 kandidaten zich gemeld voor de verschillende posities! Deze kandidaten gaven unaniem aan getriggerd te zijn door de boodschap via Facebook en/of LinkedIn!
De resultaten in vogelvlucht:
Karen Joppen (communicatie medewerker van Dynamiek Scholengroep) over de creatieve wervingscampagne:
‘We zijn tevreden over de samenwerking met SociaalKapitaal en MarketingMakkers. Ze hebben goed geluisterd naar onze wensen en deze snel vertaald naar een verrassende campagne. Ze schakelen snel, zijn flexibel en weten van aanpakken. Hun energieke en enthousiaste manier van werken heeft een positieve invloed op de samenwerking.”
Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.
Laten we kennis maken!