Vanuit sterk strategisch fundament naar een prachtige website: maak kennis met ‘Eurotech Sports and Events’.
Eurotech Sports and Events heeft een fenomenaal trackrecord en hyper ambitieuze plannen. Maar laten we eerst maar eens vertellen wie ze zijn en wat ze doen.
Eurotech Sports voegt technische en organisatorische waarde toe aan topsport. Ze ondersteunen sportteams, -bonden en overige organisaties door de prestaties van topsporters te verbeteren aan de hand van technische innovatie, productie én facilitering. Een hele mond vol, maar belangrijker: de resultaten spreken absoluut tot de verbeelding: gouden medailles (!) met de bobslee op verschillende Olympische Spelen, een deelname aan de Transorientale Rally en een fantastische bijdrage aan de autosport. Topsport vereist technische innovatie en Eurotech Sports maakt het mogelijk. Nog mooier om te melden: hier stopt het niet. De voorbereidingen naar Peking (2022) zijn in volle gang!
Eurotech Events is de tak die zich bezighoudt met het faciliteren van wielerevents – waaronder de grote wielerevents van Europa – door hoogwaardige en veelzijdige trailers te ontwikkelen, produceren en te verhuren, waarbij ze verantwoordelijk zijn voor organisatie en logistiek. Ook een hele mond vol. Ze ontwikkelen en verhuren trailers aan klinkende namen als Golazo (Baloise tour, Binq Bank tour, Cross Super prestige, Worldcup, en overige crossen) Flanders Classic, De Pepr Company (Amstel Gold Race) en Libema (ZLN tour). Als eerder gezegd: ze zijn hyper ambitieus en willen (zodra de wereld het weer toelaat) andere klinkende namen aan zich binden.
Vanzelfsprekend werd het tijd om dit fenomenale trackrecord en de hyper ambitieuze plannen te vangen in een spiksplinternieuwe, eigentijdse website.
Maar waar begin je? Zoals altijd begin je bij het begin. We beginnen met nadenken, om vervolgens iets te creëren, om dat dan daarna te delen met de wereld. Onze tagline is niet voor niets: think, create, share.
We beginnen met de strategie: met goed nadenken over wie we zijn en hoe het merk ervaren moet worden. Om dit goed in te richten, maken we gebruik van de golden circle (hier schreef Jannis een blog over) en een doorvertaling naar het merkverhaal. In het traject werd al snel duidelijk dat er een tweedeling gemaakt moet worden in de communicatie: events en sports hebben verschillende doelstellingen, verschillende doelgroepen en dus een verschillende aanpak nodig. Tegelijkertijd hebben we ervoor gekozen om de look and feel én de tone of voice voor beide verhalen gelijk te houden - op de kleurstellingen na. Waarom? Omdat events kan profiteren van de autoriteit van sports en vice versa.
Na de strategiebepaling, doorlopen we stapsgewijs de volgende facetten:
Zie hier, de stappen om tot een krachtig eindresultaat te komen. En heel eerlijk: hier houdt het niet op. Los van het feit dat Google houdt van websites die dynamisch zijn - en dus regelmatig worden bijgewerkt - zijn wij altijd voorstander van een sites die deels dynamisch zijn. Dit dynamische gedeelte van de website - denk aan blogs, artikelen en nieuwsitems - zorgt voor een krachtige interactie tussen social media en de website.
Dat kun jij natuurlijk zelf het beste beoordelen: zie hier. Klik hier voor het gedeelte sports en klik hier voor het gedeelte events.
Wim Noorman, CEO:
‘Ik ben zeer te spreken over de samenwerking met Sociaal Kapitaal. Vanuit een sterke identiteit en authentiek merkverhaal zijn we gaan toewerken naar een schitterend, goed-functionerend eindresultaat: een toegankelijke, duidelijke, overzichtelijke website. De website is vakkundig opgezet en straalt tegelijkertijd kracht en dynamiek uit. De samenwerking en wisselwerking met Mindworkz werkte uitstekend: verschillende bedrijven op één locatie (HUB73, red.), waarbij iedereen werkt vanuit zijn kracht om zo op een efficiënte manier tot het beste resultaat te komen.”
Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.
Laten we kennis maken!