CASES

Limax

De weg naar een schitterend nieuwe website met passende Limax huisstijl

LimaxLimax

De uitdaging

Onze relatie Limax – internationaal ketenpartner op het gebied van zacht fruit en paddenstoelen, met vestigingen in Nederland en Polen – had de behoefte om aan de slag gaan met social media en contentmarketing. Maar alvorens we daarmee aan de slag gaan, gaan wij altijd uit van een krachtig fundament en dito positionering. Al snel bleek dat het fundament – in dit geval de positionering en de huisstijl – eerst aandacht en liefde nodig had, voordat we aan de slag zouden gaan met de middelen. Eén essentieel middel, een belangrijk kanaal, bleek al snel de website van Limax te zijn. Zonder krachtige website is een krachtige contentstrategie erg lastig.

Een vernieuwde huisstijl en positionering vergt echter nogal wat van een organisatie. Sta er maar eens bij stil dat letterlijk iedere uiting van een bedrijf aangepast moet worden. Al snel bleek dat Limax behoefte had aan een partner die hen kon helpen bij dit volledige traject. Van banners tot een brand video, van narrowcasting tot signing en van een beursstand tot een spiksplinternieuwe website: allemaal uitingen die vernieuwd en verbeterd zijn en waarbij wij Limax ondersteund hebben.

Ofwel: we werken van binnen naar buiten. 

Onze aanpak

In samenwerking met Andy Mosmans (uit Blaricum, verantwoordelijk voor merkpositie en branding) en BrndCrmbs (uit Rotterdam, verantwoordelijk voor de huisstijl) gingen we aan de slag met de kern – het merk Limax. Andy Mosmans legde de basis voor het krachtige merk ‘Limax’, BrndCrmbs creëerde een schitterende huisstijl.

Met name inzake de website hebben we (in samenwerking met Forwart) een grote rol gespeeld. Aan de hand van de golden circle maakten we de opzet voor de website: een website die erop is gericht om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van extreem gezonde producten en de autoriteit te worden op het gebied van zacht fruit en paddenstoelen. Wij waren verantwoordelijk voor de strategie, creëerden de teksten en waren verantwoordelijk voor de visuele content.

Wij geloven in samenwerken. In doen waar je goed in bent. Zodoende hebben we voor verschillende marketinguitingen voor Limax de hulp ingeschakeld van marketingbureaus en -partijen die Limax sterker maakten. Zo is Studio Smelt (een videoproductiebedrijf uit Horst) verantwoordelijk voor hun fenomenale brand video en MarketingMakkers (een marketingbureau uit Horst) voor de optimalisatie van hun brandbook en drukwerk. 

Limax: Sharing fresh delight since 1979

Resultaten

Een schitterende meertalige, interactieve website, gericht op de golden circle van Limax. Daarnaast ligt er nu een strategisch marketing- en communicatieplan op basis waarvan we het vervolgtraject gaan invullen. Alle externe communicatie – inclusief social media – is meegenomen in dit plan.

Vervolgtraject Limax X Sociaal Kapitaal

En nu? Eigenlijk begint het nu pas. De nieuwe website van Limax is het episch centrum van de contentstrategie van Limax. Een strategie die is gericht op het uitdragen van het imago van Limax. Zodoende is de website ingericht voor dynamische content in de vorm van blog- en kennisartikelen en gerechten. De website is in veel gevallen de landingspagina van content op social media en in nieuwsbrieven, maar is ook goed ingericht voor SEO-doeleinden. Het generen van dynamische content – zoals blogs en gerechten – is essentieel voor een hoge ranking in Google. Google houdt namelijk van websites die regelmatig worden voorzien van een update én de blogartikelen spelen in op relevante zoekacties van mensen.

Limax gelooft in het delen van kennis, in het laten zien dat lekker én gezond echt samen kunnen gaan. Sociaal Kapitaal blijft Limax in de komende periode ondersteunen op het gebied van interne en externe communicatie en marketing, met een focus op content en social media.

En wat vindt Limax van onze samenwerking?

Margriet Driessen, Sales en Marketing Limax:

“Begin 2017 hebben wij Sociaal Kapitaal gecontacteerd voor een vrijblijvend gesprek. In eerste instantie met de vraag om ons te begeleiden bij het opzetten van een social mediaplan voor Limax. Daarnaast hebben wij ook gevraagd om ons te helpen met de opzet en content voor een nieuwe website.

Al gauw bleek dat het logo en de positionering niet meer passend waren bij de huidige activiteiten van Limax. Dit komt door de groei die Limax in de loop van de jaren heeft doorgemaakt. Zowel met onze activiteiten bij onze vestiging in Polen als ook in Nederland.

Om die reden hebben we destijds een partij ingeschakeld die een krachtig merk en een schitterende huisstijl voor Limax heeft gerealiseerd. Dit is het begin geweest van een intensief strategisch en operationeel marketingcommunicatie traject. Jannis heeft hierbij een coördinerende rol gespeeld.

En nog steeds is Sociaal Kapitaal actief in de procesbegeleiding, zowel bij het opzetten en vormgeven van ons social mediaplan als het zorgen voor content voor onze website en andere marketing uitingen.

Wij ervaren de samenwerking met Sociaal Kapitaal als erg prettig en professioneel. Wij hebben veel geleerd en zijn blij met de weg die Limax op het gebied van marketing en communicatie is ingeslagen!”
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.