Actief Beheer

mmmEggies

In samenwerking met onze HUB73-partners gingen we op zoek naar het juiste podium voor deze enthousiaste ei-aanbidsters.

Geplaatst op
18/7/19
Onze klant
mmmEggies
Project van
Erwin Maas
Project van
Erwin Maas
mmmEggies

mmmEggies: passie voor het ei op een passend podium!

Eind 2018 zijn we samen met een enthousiaste club dames gestart met de positionering van de mmmEggies. Vervolgens hebben we hen ruim een half jaar mogen begeleiden in alle social media activiteiten. Nadat we in samenwerking met MarketingMakkers ook de website volledig mochten vernieuwen, waren de mmmEggies klaar om heel Nederland te vertellen wat voor schitterend, puur en natuurlijk product het Nederlandse ei is!

Introductie

De mmmEggies zijn een club van (momenteel) 24 vrouwelijke pluimveehoudsters die hun krachten bundelen, samen optrekken en gezamenlijk een eerlijk verhaal vertellen. Samen creëren ze een positieve vibe rondom het Nederlandse ei. Kenmerkend hierbij zijn de laagdrempeligheid, de zachte manier van benaderen en hun creatieve kracht. Doordat enkele spaarzame negatieve gebeurtenissen in het verleden (zoals de fipronilcrisis) de vele positieve kanten aan het ei overschaduwden, vonden de mmmEggies het de hoogste tijd om iedereen die daar maar voor open staat de ogen te openen. Want zelf wisten ze al lang hoe fantastisch het ei is en daarom moest dit veelzijdige product een podium krijgen! Daar mochten wij hen bij gaan helpen.

Onze aanpak

Via Alex Janssen, Doener in Passie, kwamen de mmmEggies in contact met Sociaal Kapitaal. Alex is voorzitter van de Stichting Blij met een Ei; een Stichting waar de mmmEggies onderdeel van uitmaken en waarvoor zij een belangrijke bijdrage leveren in het geven van voorlichting over de legpluimveehouderij. De mmmEggies doen er alles aan om de dialoog tussen producent en consument te stimuleren.   

Voordat we een eenduidig verhaal konden gaan verspreiden, via in dit geval Facebook, zijn we gezamenlijk gestart met het bepalen wát dit eigen, authentieke en krachtige verhaal van de mmmEggies precies is. Voor een groot deel heb je dit verhaal zojuist al in de introductie kunnen lezen, maar wat daarin nog ontbrak is de trots die de dames delen. “De mmmEggies zijn er voor het Nederlandse ei en voor elkaar, en dat schreeuwen ze graag van de daken!” 

De creatie van een op maat gemaakte social media strategie was de volgende stap in het traject. De mmmEggies deelden veel  hapklare feitjes en weetjes over het ei. Ook kwamen er al regelmatig overheerlijke ei-recepten van anderen voorbij op de Facebookpagina van de mmmEggies. Met een persoonlijke inspiratielijst hebben wij ervoor gezorgd dat de variëteit in de berichten enorm is toegenomen. Het persoonlijk voorstellen en uitlichten van de individuele mmmEggies, het presenteren van samenwerkingsverbanden met andere ‘ei-promotors’ en ook de favoriete ei-recepten van de mmmEggies zijn voorbeelden van content die vanaf dat moment ook gedeeld worden. Kortom, een grotere diversiteit in de berichtgeving en een breder publiek dat zich vanaf dat moment aangesproken voelt door de mmmEggies. Via wekelijkse begeleiding en maandelijkse voortgangsafspraken werden deze berichten samen gecreëerd en geëvalueerd.

Samenwerking met HUB73-partners

Nadat de mmmEggies ons een aantal keren in de HUB bezochten, en alle collega’s verblijd hadden met heerlijke eitjes, werd duidelijk dat ze meer wilden dan alleen hulp bij het wegzetten van een eigen, krachtig verhaal via social media. Doordat de mmmEggies in 2019 hun vijfjarig bestaan vieren, werd ter gelegenheid hiervan een speciale lustrumvideo gemaakt door Studio Smelt. Uiteraard is deze video breed weggezet via social media. Sinds de lancering van de video eind mei 2019 zijn organisch ruim 40.000 (!) mensen bereikt. Organisch wil zeggen: zonder advertentiebudget.

Maar met een actief begeleidingstraject en een prachtige promotievideo was de honger van de mmmEggies nog niet gestild. Ook de website van de mmmEggies moest eraan geloven. MarketingMakkers werd benaderd om een geheel nieuwe website, passend bij de Golden Circle en huisstijl van de mmmEggies, te ontwikkelen. Wij mochten vervolgens de bijbehorende website content verzorgen in de vorm van het ontwikkelen van de sitemap en het schrijven van de website teksten.

Behaalde resultaten:

  • Social media vaardigheden voor de ‘communicatiedames’ van de mmmEggies, waardoor zij in staat zijn om alle mmmEggie-content zo optimaal mogelijk te presenteren en delen via Facebook.
  • Ruim 4000 fans die dé vrouwelijke ei-promotors van Nederland volgen via Facebook. Volg jij ze nog niet? Doe dat dan snel hier!
  • Een prachtige lustrumvideo (zie onderstaande video) ter promotie van vijf jaar mmmEggies! 
  • De creatie en realisatie van een responsive website die past bij de stijl én het verhaal van de mmmEggies. Tevens een website die volledig in eigen beheer up-to-date gehouden kan worden. 

En wat vinden de mmmEggies van de samenwerking?

“De samenwerking was erg prettig. We hebben veel geleerd, en alhoewel dit niet hoort tot onze dagelijkse werkzaamheden, kunnen we er nu aardig mee uit de voeten! Iedere mmmEggie heeft haar specialisme, de één houdt zich bezig met Facebook, de ander met Instagram, we hebben nog een Twitter-mmmEggie en er zijn twee dames actief met de website.  We kunnen altijd om feedback vragen, mochten we ergens tegen aanlopen. We hebben nu een stevige basis waarmee we voorlopig weer vooruit kunnen. Tja, en het promotiefilmpje opnemen was voor ons wel één van de hoogtepunten tot nu toe! Dat smaakt naar meer! Groetjes van de mmmEggies”
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
wil jij naar een hoger niveau?

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.