Begeleiding

Motovate

Get Motovated! In opdracht van Peter van Mierlo bedachten we een nieuw platform dat motorsporters dag in dag uit inspireert en maakten we Peter wegwijs in social media land.

Geplaatst op
5/11/18
Onze klant
Motovate
Project van
Geert Groen
Project van
Geert Groen

Introductie

Begin 2017 vroeg Peter van Mierlo aan Geert van Sociaal Kapitaal om eens langs te komen voor een vrijblijvend gesprek. Peter had grootse plannen met het oprichten van een platform voor liefhebbers van motorsport; de sport waar hij een enorme passie voor heeft. Er zijn zoveel jonge (top)sporters die anderen zouden kunnen inspireren, maar er was op dat moment nog geen kanaal om de ervaringen en prestaties van deze jongeren laagdrempelig te presenteren aan een breed publiek.  Een ding wist Peter zeker: sociale media zouden hierin een centrale rol moeten spelen. Het was voor hem echter minder duidelijk hoe hij dit effectief aan moest pakken. Sociaal Kapitaal werd gevraagd om met een plan van aanpak te komen.

Onze aanpak

Aangezien Peter vele motorraces bezoekt en volgt, en daarmee zelf veelal de bron is voor het genereren van content, werd er gekozen voor een vorm waarin Sociaal Kapitaal Peter zes maanden zou begeleiden. Doel van dit traject is kennisoverdacht, waarbij Peter Instagram en Facebook effectief in weet te zetten om de doelstelling, het creëren van een populair motor-platform, te bereiken. Aan de hand van een imagoprofiel, waarin het verhaal en de toonzetting van het nieuwe platform werden gedefinieerd, werd er een inspiratielijst opgesteld met tal van creatieve en effectieve contentsvormen die door Peter geplaatst zouden kunnen worden op Facebook en Instagram. Naast het inhoudelijke gedeelte werden er diverse workshops gegeven, zodat Peter in de toekomst efficiënt gebruik weet te maken van alle mogelijkheden en functies die de sociale media te bieden hebben.

Een ander punt was de naam en het beeldmerk van dit nieuwe, op te zetten platform. Sociaal Kaptiaal ging aan de slag met bedenken van een naam die recht zou doen aan de intenties van Peter om sporters elkaar te laten inspireren en motiveren. ‘Motovate’ was geboren. Designer Tom Jenniskens ontwikkelde een bijpassend en treffend beeldmerk dat overal te zien zou zijn.

Resultaten

Nu Motovate een feit was en er een gedegen social media strategie was uitgestippeld, kon Peter beginnen met waar het hem om te doen was: het genereren van toffe content en het inzetten van zijn steeds groter wordende netwerk om Motovate te promoten en jonge (top)sporters te inspireren. Maandelijks bracht Geert namens Sociaal Kapitaal een bezoek aan Peter om de strategie aan te scherpen en in de tussentijd kon Peter te allen tijde beroep doen op de kennis en expertise van Sociaal Kapitaal. Dit resulteerde al snel in een sterke groei van het aantal volgers voor Motovate. Inmiddels heeft Peter de focus volledig gelegd op het Instagram-kanaal (@getmotovated) dat bij tijd van schrijven meer dan 4.000 volgers telt en gemiddeld meer dan 200 likes per bericht weet te genereren. Een topprestatie waarvan het einde nog lang niet in zicht is.

En wat vindt Peter, Mr. Motovate, van de samenwerking?

“Ik ben erg blij met de begeleiding van Sociaal Kapitaal. Zonder een gedegen plan van aanpak is het erg lastig om iets goed van de grond te krijgen, mede omdat ik zelf ‘nul’ ervaring met social media had. Hoewel het in het begin niet meeviel om bereik en likes te genereren, werd langzaam maar zeker duidelijk dat de aanhouder wint! Verder wens ik Sociaal Kapitaal het allerbeste toe, dat ze ook anderen mogen inspireren. Get motovated!”
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
wil jij naar een hoger niveau?

Wij komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Neem contact met ons op