Een case die de kracht van HUB73 perfect laat zien: in samenwerking met Effecty, Mindworkz, MarketingMakkers, Studio Smelt, Angy Photodesign en Luc Versleijen gingen we aan de slag om Summa Groep nog beter op de kaart te zetten. Dit deden we voor Summa Adviesgroep, voor Acura – twee dochterbedrijven van de groep – en voor de overkoepelende Summa Groep.

De uitdaging

De vraag vanuit Summa Groep was eigenlijk heel simpel: ‘we hebben een nieuwe website en een ‘nieuwe smoel nodig.’ Maar de werkelijke vragen achter deze vraag waren:

  • Wat is het ideale Summa? Wie willen we zijn?
  • Wie zijn onze ideale doelgroepen? Hoe kunnen we onze communicatie het beste op hen afstemmen?
  • Wat is het merkverhaal van Summa en haar dochterbedrijven?
  • Hoe vangen we dat nieuwe verhaal in onze branding en externe communicatie, zoals onze website?
  • Hoe creëren we een consistente uitstraling voor de verschillende leden van de groep, mét behoud van consistentie?
  • Hoe zorgen we voor een krachtige interne activatie en laten we onze collega’s echt trots zijn dat ze voor de Summa Groep werken?

Onze aanpak

Met heel HUB73 werkten we samen aan deze opdracht. Onze strategische aanpak liep parallel met de technische realisatie van beide websites: een goed gestroomde communicatie tussen de verschillende partijen was dan ook van essentieel belang. Twee projectleiders vanuit HUB73 en één projectleider vanuit Summa Groep zorgden voor deze heldere communicatie en maakten duidelijke afspraken. Aan de hand van sprintmeetings en concrete milestones lieten we strategie en uitvoering hand-in-hand gaan. Alle betrokken partijen bij HUB73 werkten in hun volledige kracht, wat we terugzien in de eindresultaten.

HUB73 samenwerkingen

  • Sociaal Kapitaal: identiteit, strategie, content, social media advertising campagnes, videoscript en projectmanagement;
  • Effecty: identiteit, website strategie en projectmanagement;
  • Mindworkz: merkidentiteit, ontwerp en technische realisatie website;
  • MarketingMakkers: ontwerp jaarboek en offline middelen;
  • Studio Smelt: merkvideo’s;
  • Luc Versleijen: logo-animatie merkvideo’s;
  • Angy: portretfotografie medewerkers;
  • Cult: fotografie locaties.

 

Behaalde resultaten

  • Een krachtig strategisch fundament aan de hand van de golden circle, buyer persona’s, klantreizen en een merkverhaal;
  • Volledig vernieuwde en verbeterde branding, vastgelegd en voor iedereen toegankelijk in een dynamische, virtuele omgeving;
  • Een schitterende website voor zowel Summa Adviesgroep als voor Acura. Beiden onderdeel van dezelfde groep, maar met een eigen identiteit;
  • Brandvideo’s voor interne activatie (en een beetje extern) voor zowel Summa Advies groep als Acura. Video’s die een écht gevoel van trots creëerden;
  • Een campagne op social media en landingspagina’s (voor Summa en Acura) om het vernieuwde Summa aan de buitenwereld te tonen;
  • Doorvertaling van branding naar middelen zoals briefpapier, visitekaartjes, signing en presentatiesjablonen.

Meer weten?
Maak er werk van!