CASES

Summa Groep

Een krachtig strategisch fundament voor de Summa Groep. Check deze case die pérfect de kracht van HUB73 samenvat.

Summa GroepSumma Groep

De volledig vernieuwde Summa Groep

Een case die de kracht van HUB73 perfect laat zien: in samenwerking met Effecty, Mindworkz, MarketingMakkers, Studio Smelt, Angy Photodesign en Luc Versleijen gingen we aan de slag om Summa Groep nog beter op de kaart te zetten. Dit deden we voor Summa Adviesgroep, voor Acura - twee dochterbedrijven van de groep - en voor de overkoepelende Summa Groep.

Behaalde resultaten

  • Een krachtig strategisch fundament aan de hand van de golden circle, buyer persona’s, klantreizen en een merkverhaal;
  • Volledig vernieuwde en verbeterde branding, vastgelegd en voor iedereen toegankelijk in een dynamische, virtuele omgeving;
  • Een schitterende website voor zowel Summa Adviesgroep als voor Acura. Beiden onderdeel van dezelfde groep, maar met een eigen identiteit;
  • Brandvideo’s voor interne activatie (en een beetje extern) voor zowel Summa Advies groep als Acura. Video’s die een écht gevoel van trots creëerden;
  • Een campagne op social media en landingspagina’s (voor Summa en Acura) om het vernieuwde Summa aan de buitenwereld te tonen;
  • Doorvertaling van branding naar middelen zoals briefpapier, visitekaartjes, signing en presentatiesjablonen. 

Brandvideo Summa Adviesgroep

Brandvideo Acura


De uitdaging

De vraag vanuit Summa Groep was eigenlijk heel simpel: ‘we hebben een nieuwe website en een ‘nieuwe smoel nodig.’ Maar de werkelijke vragen achter deze vraag waren:

  • Wat is het ideale Summa? Wie willen we zijn?
  • Wie zijn onze ideale doelgroepen? Hoe kunnen we onze communicatie het beste op hen afstemmen?
  • Wat is het merkverhaal van Summa en haar dochterbedrijven?
  • Hoe vangen we dat nieuwe verhaal in onze branding en externe communicatie, zoals onze website?
  • Hoe creëren we een consistente uitstraling voor de verschillende leden van de groep, mét behoud van consistentie? 
  • Hoe zorgen we voor een krachtige interne activatie en laten we onze collega’s echt trots zijn dat ze voor de Summa Groep werken?

Een social media opzet voor Summa

Onze aanpak

Met heel HUB73 werkten we samen aan deze opdracht. Onze strategische aanpak liep parallel met de technische realisatie van beide websites: een goed gestroomde communicatie tussen de verschillende partijen was dan ook van essentieel belang. Twee projectleiders vanuit HUB73 en één projectleider vanuit Summa Groep zorgden voor deze heldere communicatie en maakten duidelijke afspraken. Aan de hand van sprintmeetings en concrete milestones lieten we strategie en uitvoering hand-in-hand gaan. Alle betrokken partijen bij HUB73 werkten in hun volledige kracht, wat we terugzien in de eindresultaten. 

HUB73 samenwerkingen

  • Sociaal Kapitaal: identiteit, strategie, content, social media advertising campagnes, videoscript en projectmanagement;
  • Effecty: identiteit, website strategie en projectmanagement;
  • Mindworkz: merkidentiteit, ontwerp en technische realisatie website;
  • MarketingMakkers: ontwerp jaarboek en offline middelen;
  • Studio Smelt: merkvideo’s;
  • Luc Versleijen: logo-animatie merkvideo’s;
  • Angy: portretfotografie medewerkers;
  • Cult: fotografie locaties.
Een social media opzet voor Acura


En wat vindt de klant?

Chantal Haagmans, algemeen directeur van Summa Groep:

“De jonge, dynamische groep van HUB73 bracht precies de energie en kwaliteiten die we voor Summa Groep nodig hadden én hebben. Wij zijn zeer enthousiast over het proces, de communicatie en bovenal de opgeleverde eindresultaten. Door deze aanpak staat er nu een perfecte basis waar we trots op zijn en waarmee we de komende jaren vooruit kunnen!”
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
Op zoek naar échte specialisten?

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen bespreken we hoe wij onze kennis en kunde in kunnen zetten voor jouw bedrijf.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.