LinkedIn voor bedrijven

Een bedrijfspagina op LinkedIn maken doe je zo! 

4,7 miljoen Nederlanders (2020) beschikken over een account op het zakelijke social media platform LinkedIn. Bijna 800.000 mensen daarvan maken dagelijks actief gebruik van dit medium om o.a. persoonlijke updates te delen met hun netwerk, digitaal te netwerken of zijn misschien wel op zoek naar een nieuwe uitdaging in de vorm van een passende vacature. 

Als bedrijf of organisatie is het dan ook bijzonder waardevol om op een goede manier zichtbaar te zijn in dit groeiende digitale netwerk met professionals. De eerste stap daarbij is het maken en inrichten van een bedrijfspagina op LinkedIn. Let op: een bedrijfspagina verschilt van een persoonlijk profiel op LinkedIn en is vergelijkbaar met een zakelijke Facebookpagina. Het is helaas niet mogelijk om een bedrijfspagina te starten zonder dat je een persoonlijk profiel hebt.

Hoe maak je concreet een pagina aan? 

  1. Log in op LinkedIn met je persoonlijke profiel;
  2. Klik in de menubalk bovenin op ‘Werk’; 
  3. Klik op ‘Bedrijfspagina maken’; 
  4. Doorloop de opvolgende stappen en vul de gevraagde gegevens zo compleet mogelijk in (hiermee bespaar je op een later moment werk).

Bedrijfsprofiel LinkedIn gereed en dan?

Nu begint het pas! Nadat je alle gevraagde informatie hebt ingevuld op je bedrijfspagina en daarbij ook een passende omslag- en profielfoto hebt gekozen, wordt het tijd om kwalitatieve updates te gaan posten. Welke informatie is relevant en interessant voor jouw doelgroep? Hierbij kan gedacht worden aan: actualiteiten, tips & tricks uit jouw vakgebied, interessante (bedrijfs)video’s etc. Probeer daarbij gestructureerd te werk te gaan door een contentkalender te hanteren. Breng regelmatig in kaart wanneer je wat gaat publiceren en zorg voor voldoende spreiding van berichten. 

Door als bedrijf aan de slag te gaan met het delen van interessante updates via o.a. LinkedIn stimuleer je de groei van het netwerk van je bedrijf. Vergeet vooral ook niet om je medewerkers  te betrekken in dit proces. Stimuleer collega’s om updates te delen met hun persoonlijke LinkedIn profielen. Het monitoren van activiteiten en statistieken op je bedrijfspagina hoort ook bij het beheren van een zakelijk LinkedIn profiel: welke updates worden interessant gevonden? Wie heeft er gereageerd op je bericht? Of heeft een relatie/bedrijf jouw bedrijf getagd in hun bericht? Dit is waardevolle informatie om te analyseren en daarmee opvolgende updates én je pagina verder te optimaliseren.

linkedin voor bedrijven
LinkedIn zakelijk: zo maak jij een LinkedIn bedrijfspagina aan.

Sociaal Kapitaal biedt hulp bij contentcreatie

Naast vluchtige en luchtige updates over actualiteiten en recente ontwikkelingen aangaande je bedrijf, wil je de volgers van je LinkedIn bedrijfspagina natuurlijk ook met enige regelmaat wat meer diepgang bieden. Hierbij kan gedacht worden aan het delen van kennisartikelen, blogs of berichten, waarbij de lezer teksten voorgeschoteld krijgt die een stapje verder gaan én meer inhoud bevatten dan een reguliere update op LinkedIn. 

Ben je van nature geen tekstschrijver en heb je geen idee waar te beginnen? Wij zijn dagelijks bezig met de creatie van creatieve content. Websiteteksten en artikelen met inhoud die van jou een autoriteit in het vakgebied maken. Jij voorziet ons van vakinhoudelijke input en wij koppelen vervolgens de gecreëerde tekst(en) bij je terug ter goedkeuring. Benieuwd geworden naar onze diensten? Stuur ons een berichtje en we komen graag in contact met je om te bespreken wat wij eventueel voor je kunnen betekenen.

Meer over onze werkwijze & diensten
wil jij naar een hoger niveau?

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.