CASES

Brainpact

Door het optimaal inzetten van Facebook heeft Brainpact nu een grotere betrokkenheid dan ooit tevoren!

BrainpactBrainpact

Onze uitdaging

Al sinds 1995 boost Brainpact de productiviteit van bedrijven door processen te automatiseren, innoveren en optimaliseren. Brainpact weet wat er technisch mogelijk is en zet deze kennis in voor maximaal resultaat in de praktijk. Door het vertalen van vraagstukken over automatiseringstechniek, beheersing, optimalisatie, kostenreductie en efficiencyverbetering naar concrete automatiseringsoplossingen, worden de beste resultaten behaald.

Brainpact timmerde flink aan de weg en werd in toenemende mate betrokken bij uitdagende, mooie projecten. Al deze mooie ontwikkelingen werden echter niet gedeeld met de buitenwereld, waardoor zij het gevoel hadden dat regio Noord-Limburg niet bekend was met Brainpact. Daar moest verandering in komen. Met het oog op de steeds krapper wordende arbeidsmarkt, groeide het belang voor een betere profilering als aantrekkelijke partij voor potentieel talent. Zodoende werd de vraag bij Sociaal Kapitaal neergelegd om te zorgen voor meer naamsbekendheid en het verspreiden van het verhaal van Brainpact aan de hand van social media marketing.

Onze aanpak

Het nieuwe jaar werd direct gestart met het oppakken van alle goede voornemens. Wat zijn voor Brainpact de belangrijkste elementen die het authentieke verhaal naar buiten toe moeten vormen? Welke toonzetting dienen we te hanteren? Wat zijn de primaire doelgroepen en welke doelstellingen willen we aan de hand van onze marketinginspanningen bereiken? werden nadrukkelijk besproken. Stuk voor stuk belangrijke vragen waar een antwoord op dient te komen voordat wij kunnen brainstormen over creatieve content. Binnen twee weken lag er een plan inclusief contentstrategie. Vanaf dat moment startte een langdurige, nauwe samenwerking. In eerste instantie werd gestart met social media platformen Facebook en LinkedIn. Later werd ook Instagram toegevoegd als extra platform om jonge talenten in de regio te bereiken.

Geert op bezoek bij Anja van Brainpact in Venray

Content co-creatie

Wanneer je als bedrijf een authentiek verhaal wilt presenteren op social media dien je eveneens te beschikken over unieke, eigen content. Daarom kiest Sociaal Kapitaal er niet voor om content zelf te creëren, maar voor een aanpak waarin opdrachtgever en opdrachtnemer content co-creëren. Wekelijks contact met Brainpact zorgde voor een actuele agenda en mogelijke content voor die week. Brainpact levert rauwe content aan (foto’s, video’s en teksten) en Sociaal Kaptiaal zorgt ervoor dat deze content per kanaal wordt geoptimaliseerd en verspreid. Op deze wijze zijn we verzekerd van een eigen geluid, een eigen verhaal. Statistieken, voortgang en strategie werden iedere week besproken en heroverwegen. Essentieel om in een snel veranderend social media landschap voorop te blijven lopen.

Behaalde resultaten

Brainpact startte met een Facebook en LinkedIn-pagina waar weinig tot niets op te zien was. Sinds de start van onze samenwerking publiceert Sociaal Kapitaal namens het bedrijf wekelijks twee berichten waarin de volgers van de pagina’s worden meegenomen in de wereld van Brainpact. Mooie projecten, ontwikkelingen en uitdagingen worden uitgelicht. Daarnaast worden medewerkers, klanten en partners gepresenteerd waardoor we zoveel mogelijk kracht halen uit bestaande en nieuwe netwerken van Brainpact. Dit resulteert keer op keer in duizenden views en tientallen vind-ik-leuks, reacties en deelacties. Keer op keer zetten we sociale verbindingen in om Brainpact onder de aandacht te brengen bij een groter publiek. Daarnaast worden vacatures op creatieve wijze onder de aandacht gebracht en gericht weggezet middels Facebook- en LinkedIn-advertenties.

Creatieve campagne in samenwerking met MarketingMakkers
Een van de vele berichten om Brainpact op de kaart te zetten

En wat vindt Brainpact van de samenwerking?

Anja Linskens namens Brainpact over de samenwerking met Sociaal Kapitaal:

“Voor de komst van Sociaal Kapitaal waren we vrijwel onzichtbaar op social media. Met een duidelijke strategie en bijbehorende plannen is daar behoorlijke verandering in gekomen. Met trots durf ik te zeggen dat ik in ons netwerk er regelmatig op wordt aangesproken dat we met Brainpact op een positieve en professionele manier in beeld zijn op diverse media. Hoe doen jullie dat toch? Geert is, op een prettige manier, mijn stok achter de deur als het gaat om het aanleveren van content. Ik vind het fijn dat ik op elke moment van de dag foto’s en stukken tekst kan aanleveren. Dan is het bij mij uit mijn “systeem” en Sociaal Kapitaal pakt het op en plant het in zodat ik me er geen zorgen meer over hoef te maken.”
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.