Remarketing

Wat is remarketing?

Ook sociale media zijn bij uitstek geschikt om gebruik te maken van remarketing. Remarketing is een concept wat bijzonder lastig is om te bewerkstelligen met traditionele media (zoals adverteren in een nieuwsblad of het plaatsen van posters), maar is een beproefd concept van bijvoorbeeld Google.

Je kent het wel. Op maandag bekijk je via Google enkele vluchten naar een heerlijk warm oord in het zuiden van Spanje en vervolgens wordt je de rest van de week benaderd met advertenties inzake deze reis. Dit kan bijzonder efficiënt werken: je bleek immers geïnteresseerd te zijn voor dit product en krijgt vervolgens relevante advertenties te zien.

Ofwel: middels remarketing zet je advertenties in op personen die eerder je website hebben bezocht of die al contact hebben gehad met je bedrijf, product of dienst. Dit kan een ontzettend effectieve manier van adverteren zijn. Er schuilt een subtiel verschil tussen remarketing en retargeting (hoewel deze termen veelal in gelijke situaties worden gebruikt). De term remarketing wordt vaker gebruikt in relatie tot mailings, terwijl retargeting meer wordt gebruikt met betrekking tot Google.

Retargeting via social media

Sinds kort bieden Facebook en Instagram een soortgelijke mogelijkheid als Google. Dit kan op twee manieren werken. Enerzijds kun je een pixel extraheren uit Facebook die je achter je website kunt kopiëren. Deze pixel gaat vervolgens data genereren op je website en het goede nieuws is: deze data kun je vervolgens weer gebruiken om op te targeten. Ofwel: als een groep personen op je website is geweest om te kijken naar een specifiek paar schoenen, kun je vervolgens een aanbieding op Facebook en/of Instagram richten op deze groep personen. Zo zien we dat steeds meer bedrijven hun producten promoten op Instagram.

Wanneer een groep personen op je website is geweest om te kijken naar een specifiek paar schoenen, kun je vervolgens een aanbieding op Facebook en/of Instagram richten op deze groep personen.

Een andere vorm van remarketing (of retargeting, zo je wilt) is mogelijk middels maildata. Als je veel maildata hebt, kun je deze inladen in Facebook. Vervolgens koppelt Facebook deze data aan gebruikersprofielen, welke daarna targetbaar zijn middels advertenties. Dit kan eveneens een bijzonder effectieve manier van adverteren zijn.

We kunnen ons voorstellen dat bovenstaande zaken voor veel personen abracadabra is. We helpen je dan ook graag op weg, zodat ook jij aan de slag kunt met efficiënt en effectief adverteren.

Meer over onze werkwijze & diensten
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!