Social Media Marketing

Wat is social media marketing?

Social media marketing is een van de meest succesvolle marketingtools van dit moment. Met social media platforms als Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat en Google+ is het mogelijk om op zeer efficiënte wijze specifieke doelgroepen te bereiken. In Nederland zijn maar liefst 9 op de 10 mensen in het bezit van een social media profiel, waardoor je als online marketeer niet om social media marketing heen kan.

Overleg sociaal Kapitaal

De voordelen van social media marketing

Waarom social media inzetten voor bedrijven? De grootste voordelen van social media ten opzichte van traditionele marketing op een rijtje:

  • Interactie; verschuiving van eenzijdige communicatie naar tweezijdige communicatie. Ga in gesprek met je doelgroep en kom te weten waar interesses liggen, zodat je als bedrijf jouw product of dienst kunt verbeteren.
  • Uitgebreide statistieken; middels de uitgebreide statistieken van bijvoorbeeld Facebook worden marketinginspanningen inzichtelijk. Wanneer zijn de volgers van je bedrijfspagina online, welke updates vinden zij interessant en waar komen de volgers vandaan. Zelfs de kleinste details zijn zichtbaar.
  • Goedkoper adverteren; wanneer je een advertentie wilt plaatsen in een lokale krant ben je als bedrijf al snel honderden euro’s kwijt. Je ontvangt vervolgens een oplage aantal en daar moet je het dan mee doen. Wanneer je zo’n honderd euro investeert in een advertentie op Facebook of LinkedIn bereik je duizenden personen in je doelgroep. Daarnaast groeit je eigen social media kanaal in plaats van het kanaal van de krant.
  • Efficiënter adverteren; naast het feit dat het adverteren van social media berichten niet duur is vergeleken met traditionele media, is het adverteren een stuk gerichter. Alle acties die gebruikers van bijvoorbeeld Facebook ondernemen worden geregistreerd, welke worden omgezet in ‘gebruikersprofielen’. Vervolgens is het mogelijk om als adverteerder online bedrijfsadvertenties te richten op deze profielen door targets te koppelen aan je advertentie. Targets zijn zowel geografisch als demografisch van aard. Daarnaast is het op Facebook en LinkedIn mogelijk om remarketing in te zetten, opdat je enkel mensen bereikt die reeds interesse hebben getoond in je product, dienst of bedrijf.
Meer over onze werkwijze & diensten
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.