Met een hernieuwde visie en koers op zak, klopte Mereno aan bij Sociaal Kapitaal voor een frisse, nieuwe merkbeleving. Waar het vertrouwde, warme familiegevoel nog altijd centraal staat, wil de keuken en interieur specialist dat het merk nog beter aansluit bij de aandacht die het bedrijf heeft voor een toegankelijk, natuurlijk en kwalitatief product. Sociaal Kapitaal vertaalde deze vraag naar een authentiek merkverhaal, een krachtige pay-off een een visuele identiteit die daarbij aansluit.

De nieuwe huisstijl bestaat uit een drietal logo variaties, een warm kleurenpalet met zachte, natuurlijke tinten en een strak lettertype dat zowel professioneel als persoonlijk is. Alle elementen komen vervolgens samen in een merkgids, inclusief beeldtaal en een eigen playlist. De basis voor één helder, consistent verhaal dat zowel inhoudelijk als emotioneel klopt als een bus.

Mereno: een warm en natuurlijk merk

Waar het merkverhaal zorgt voor consistente, krachtige en authentieke communicatie en marketingboodschappen, zorgt de vernieuwde, visuele identiteit van Mereno voor herkenbaarheid, gevoel en emotie. Het nieuwe Mereno is een merk met een warme persoonlijkheid, toegankelijk en benaderbaar voor iedereen die geeft om rust, kwaliteit en natuurlijke eigenschappen.

Meer weten?
Maak er werk van!