CASES

Buitenplaats Beekhuizen

Geniet, beleef, verwonder! Maak kennis met de groei van Buitenplaats Beekhuizen.

Buitenplaats BeekhuizenBuitenplaats Beekhuizen

Te midden van de prachtige natuur van de Veluwezoom ligt Buitenplaats Beekhuizen. Een luxe glamping waar je als bezoeker geniet flora, fauna en rust. Op online vlak werd er met HUB73-partner Effecty al flink aan de weg getimmerd op het gebied van SEO en SEA, maar op social media lagen duidelijk nog kansen. Op verzoek van Effecty reden we samen naar Beekhuizen (Gemeente Velp) om te bespreken wat Sociaal Kapitaal voor hen kon betekenen.

Na een eerste inventarisatie werd al snel duidelijk dat er nog de nodige stappen gezet moesten worden alvorens we aan de slag konden gaan met het ontwikkelen en het uitvoeren van een social media strategie. In samenwerking met Bas Rosier van Buitenplaats Beekhuizen en Effecty tekenden we een krachtig merkverhaal op, werden doelgroepen gesegmenteerd én diverse klantreizen in kaart gebracht. Belangrijke elementen voor een doeltreffende social media en contentstrategie. 

Positionering: terug naar dat wat écht belangrijk is

Om tot effectieve marketing en communicatie te komen is het van belang dat het merkverhaal van een bedrijf helder is en de juiste mensen aanspreekt. Aan de hand van Simon Sinek’s Golden Circle organiseerden wij in samenwerking met Effecty een positioneringssessie om tot de kern te komen van de organisatie. Bij deze sessie waren diverse personen met verschillende functies binnen de organisatie aanwezig, aangezien het voor Buitenplaats Beekhuizen belangrijk is dat iedereen binnen het bedrijf betrokken is. 

Uit de sessie kwam duidelijk naar voren dat mensen het tegenwoordig onnoemelijk druk hebben en dat gasten bij ‘de Buitenplaats’ de mogelijkheid krijgen om tot rust te komen. Onthaasten en terug naar datgene wat écht belangrijk is in het leven: fijn samenzijn, nieuwe ervaringen opdoen en genieten van de wereld om je heen.

Zo werd het bestaande merkverhaal herschreven tot een nieuwe tekst die volledig aansluit bij het ‘Waarom’ van de organisatie: Geniet, beleef, verwonder!

Buyer personas en klantreizen

Een krachtig nieuw merkverhaal moet natuurlijk verspreid worden. Maar dan moet je eerst weten wie je wilt bereiken. Buitenplaats Beekhuizen had haar doelgroepen helder, maar deze waren nog nooit in de vorm van persona’s vastgelegd die dieper ingaan op persoonlijke karakteristieken, motivaties, doelen, irritaties, consumptiegedrag en merkvoorkeur. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de cirkel van invloed. Denk aan familie, vrienden en/of collega’s die van invloed kunnen zijn op het plannen van een heerlijke vakantie. 

Zodoende werden de buyer personas van Buitenplaats Beekhuizen door ons opgetekend en werden de belangrijkste unique selling points per persona bepaald. Vervolgens ging Effecty aan de slag met het uitwerken van bestaande en gewenste klantreizen. Door in kaart te brengen wie je op welk moment wilt bereiken met een specifieke boodschap, ontstaat een duidelijk plan voor toekomstige marketing en communicatie. Alle stappen die gezet moeten worden om tot de gewenste klantreizen te komen zijn vervolgens netjes geprioriteerd in samenspraak.

Geniet van de seizoenen en verblijf in een van de luxe lodgetenten of pods.

Onze Social Media strategie

Met een positionering, een merkverhaal, diverse persona’s en klantreizen op zak, beschikken we over de belangrijkste elementen voor een doeltreffende social media strategie. Op basis van de meest geconsumeerde mediabronnen van de eerder vastgestelde persona’s werd er een keuze gemaakt voor een effectieve mediamix. Instagram, Facebook en LinkedIn worden primair ingezet om naamsbekendheid en betrokkenheid bij de doelgroepen te realiseren. De website dient samen met enkele landingspagina’s als centrale plaats waar nieuwsgierige bezoekers gericht heen kunnen worden geleid en waar zij een boeking kunnen plaatsen. 

Naast organische content, worden er op piekmomenten in het seizoen ook social media advertenties ingezet, zodat potentiële gasten bekend worden gemaakt met bijvoorbeeld last-minute aanbiedingen. Een ander belangrijk onderdeel is de gerichte inzet van influencers, waarvoor Sociaal Kapitaal een influencer guide op heeft gesteld om uit ieder bezoek zoveel mogelijk naamsbekendheid en betrokkenheid te realiseren.

Uitvoeren, meten en optimaliseren

Wekelijks onderhoud Sociaal Kapitaal contact met Bas om de wekelijkse content te bespreken. Daarnaast vinden er meermaals per jaar voortgang sessies plaats om de strategie aan te blijven scherpen. Door resultaten te blijven meten en grondig te analyseren, zijn we in staat om de content te blijven optimaliseren. Zo weten we steeds beter wat de doelgroep raakt en interesseert en zijn we in staat om de content hierop af te stemmen. 

Met de introductie van de ‘Veluwe Vijf’ als tegenhanger van Zuid-Afrika’s Big Five én de komst van de WildLive Webcam kunnen mensen ook thuis al genieten van de mooie natuur. Dit vergroot de voorpret, stimuleert de bezoekers om bij aankomst volop te genieten van de prachtige natuur én zorgt ervoor dat mensen heerlijk kunnen nagenieten. Zo komen we stapje voor stapje dichter bij datgeen waar Buitenplaats Beekhuizen voor staat.

En wat vindt Bas van onze samenwerking?

“Effecty zocht binnen HUB73 steeds meer hun specialisatie op en raadde Sociaal Kapitaal aan om bij te kunnen blijven in de snelle Social Media ontwikkelingen. Vanuit ons was de wens vrij helder: de strategie aanscherpen en verhelderen met de laatste insights en daarnaast ook ontzorgd worden in wekelijkse werkzaamheden betreffende content.

Ondanks onze kleine organisatie en beperkte personele inzet staan we voor een professioneel merk en zijn we het label start-up nét ontgroeid. Daar past ook deze samenwerking goed bij. Kennis van buiten halen en aan beide kanten groeien in ervaringen. Er is een mooie basis gelegd met het onderzoek en de uitkomsten bieden genoeg perspectief. Meedenken en snel schakelen is voor Sociaal Kapitaal heel gewoon!”
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.