CASES

Limex

Een succesvol strategisch traject met wasmachinebouwer: Limex

LimexLimex

Onze uitdaging

Limex, de “wasmachinebouwer” en ontwikkelaar van duurzame oplossingen ter verbetering van de hygiëne binnen de tuinbouw en sierteelt, zocht eind 2018 versterking voor hun team in de vormvan een ‘Monteur eindmontage’. Via dit vraagstuk kwam Limex met ons in contact, waarbij wij onze hulp maar al te graag wilden aanbieden. Door middel van een gerichte social media campagne en Facebook vacature pagina’s, werd deze vacature snel en efficiënt ingevuld.

Deze geslaagde eerste samenwerking smaakte voor directeur Joep Janssen naar meer en dit resulteerde in een nadere kennismaking. Joep, die het familiebedrijf in 2018 overnam van zijn vader én tevens oprichter Jan Janssen, zag dat er online enorme kansen lagen. Limex was na bijna 30 jaar uitgegroeid van een kleine maatwerkspecialist tot een vooruitstrevende internationale speler in de markt. Om al hun ambities vorm te geven en waar te maken, ondersteunen wij Limex vanaf dat moment in hun strijd tégen verspilling en vóór groei en bloei!        

Onze aanpak

  • Positioneringstraject
  • Ontwikkeling nieuwe website die het verhaal van Limex vertelt en hun oplossingen toont
  • Social media- en contentstrategie
  • Succesvolle internationale samenwerkingen uitlichten
  • Ontwikkeling van persberichten en artikelen: Limex is dé partij als het gaat om hygiëne-oplossingen
  • Intern seminar: betrekken van collega’s
  • Thought leadershipstrategie voor Limex 
  • Vervolg: thought leadershipstrategie voor medewerkers van Limex 

Vrijwel ieder nieuw traject start met een positioneringstraject, waarin het fundament wordt gelegd voor een strategische aanpak op de lange termijn. Zo ook bij Limex, waar we met een afvaardiging van collega’s uit de gehele organisatie de identiteit en het merkverhaal van Limex hebben bepaald. Wij gebruiken de golden circle als basis voor de identiteit van een organisatie. 

Direct na afronding van het positioneringstraject zijn we, in samenwerking met Wedentify, aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een website die dit merkverhaal ademt. Wedentify was hierbij verantwoordelijk voor de bouw en het design van de website. Wij bewaakten het proces en mochten aan de slag met content creatie: het schrijven van websiteteksten en het begeleiden van de fotografie. 

Gelijktijdig met de lancering van de nieuwe website, zijn we gestart met de ontwikkeling, verspreiding en optimalisering van content. In de praktijk betekent dit dat er vanuit Sociaal Kapitaal wekelijks directe afstemming plaatsvindt met Limex om input te verzamelen voor relevante en interessante content. Deze input wordt vertaald naar o.a. concrete social media updates en websitecontent (zoals blogartikelen en klantcases) die hoofdzakelijk organisch verspreid worden onder (potentiële) klanten en fans van Limex. 

Digitaal seminar: betrekken van medewerkers Limex bij social media strategie - mei 2020


Behaalde resultaten

Inmiddels mogen we onszelf al ruim twee jaar trotse partner van Limex noemen en hebben we samen mooie resultaten geboekt. Enkele concrete voorbeelden:  

  • Ontwikkeling en lancering van een nieuwe, meertalige website (november 2019);
  • Publicatie van diverse artikelen die voor (inter)nationale media-aandacht hebben gezorgd. Onder andere plaatsingen op AD.nl en veelgelezen nieuwsmediums onder telers als bpnieuws.nl en Hortidaily.com (klik op de links om de desbetreffende artikelen te lezen)
  • Diverse internationale klantcases ontwikkeld, waarin succesvolle samenwerkingen met ambassadeurs van Limex nader worden toegelicht;
  • Optimalisering van twee zakelijke social media kanalen, waarbij met name LinkedIn  een enorme groei heeft doorgemaakt qua aantal volgers én qua gerealiseerde interactie in de verspreide content. Inmiddels worden ruim 1000 Limex-fans via LinkedIn voorzien van relevante en interessante content, waarbij updates overwegend een veelvoud van het aantal volgers aan weergaven weet te bereiken; 
  • Meer bekendheid, meer verkeer naar de website, meer klandizie wereldwijd.   

Vervolg

Waar in eerste instantie primair de focus lag op de ontwikkeling en verspreiding van organische content op social media, daar zijn we inmiddels beland in een volgende fase van het verbeteren van de (online) naamsbekendheid én vindbaarheid van Limex. In digital marketing bureau Effecty, dat tevens een van onze marketingpartners is binnen HUB73, heeft Limex een specialist gevonden op het gebied van SEO en SEA. Op basis van een gefundeerd zoekwoordenonderzoek worden momenteel de volgende stappen gezet: 

  • Aanscherping van bestaande en creatie van nieuwe websiteteksten; 
  • Algehele optimalisatie website (betere vindbaarheid); 
  • Quick wins doorvoeren, zoals het invoegen van call to actions en interne linkbuilding.  

Daarnaast staan er nog een aantal zaken op de planning om op (korte) termijn gerealiseerd te worden: 

  • Ontwikkeling digitale nieuwsbrief; 
  • Na afronding van de optimalisatie van de Nederlandstalige website, volgen in een volgende stadium ook de Engelstalige en Duitstalige variant; 
  • Van Limex als Thought Leader naar individuele medewerkers profileren als Thought Leaders in hun eigen vakgebied; 
  • Limex blijft groeien als bedrijf en is daardoor vrijwel continu op zoek naar nieuwe versterkingen voor hun team. Door enerzijds content te creëren over alle mooie ontwikkelingen en daarmee Limex te positioneren als een bijzonder aantrekkelijke werkgever en anderzijds mee te denken over hoe nieuwe talenten aan Limex gebonden kunnen worden, dragen wij ons steentje bij in het werven van nieuw personeel. 

Lancering samenwerking Limex en Sociaal Kapitaal - april 2019

En wat vindt de klant van onze samenwerking? 

“We zijn zeer tevreden over de toegevoegde waarde van Sociaal Kapitaal. Zij trekken de werkzaamheden als het ware uit onze handen. Ze schrijven, of redigeren content en persberichten, adviseren over foto- en videogebruik en over de opbouw van de website. Zoals je ziet gaat het eigenlijk om een groter pakket aan communicatiemiddelen en niet alleen meer over social media gebruik. We willen Sociaal Kapitaal graag aanbevelen aan alle ondernemers die ondersteuning nodig hebben bij het professionaliseren van hun social media gebruik.” - Joep Janssen, directeur Limex.      
Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.