Een succesvol strategisch traject met wasmachinebouwer: Limex
Limex, de “wasmachinebouwer” en ontwikkelaar van duurzame oplossingen ter verbetering van de hygiëne binnen de tuinbouw en sierteelt, zocht eind 2018 versterking voor hun team in de vormvan een ‘Monteur eindmontage’. Via dit vraagstuk kwam Limex met ons in contact, waarbij wij onze hulp maar al te graag wilden aanbieden. Door middel van een gerichte social media campagne en Facebook vacature pagina’s, werd deze vacature snel en efficiënt ingevuld.
Deze geslaagde eerste samenwerking smaakte voor directeur Joep Janssen naar meer en dit resulteerde in een nadere kennismaking. Joep, die het familiebedrijf in 2018 overnam van zijn vader én tevens oprichter Jan Janssen, zag dat er online enorme kansen lagen. Limex was na bijna 30 jaar uitgegroeid van een kleine maatwerkspecialist tot een vooruitstrevende internationale speler in de markt. Om al hun ambities vorm te geven en waar te maken, ondersteunen wij Limex vanaf dat moment in hun strijd tégen verspilling en vóór groei en bloei!
Vrijwel ieder nieuw traject start met een positioneringstraject, waarin het fundament wordt gelegd voor een strategische aanpak op de lange termijn. Zo ook bij Limex, waar we met een afvaardiging van collega’s uit de gehele organisatie de identiteit en het merkverhaal van Limex hebben bepaald. Wij gebruiken de golden circle als basis voor de identiteit van een organisatie.
Direct na afronding van het positioneringstraject zijn we, in samenwerking met Wedentify, aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een website die dit merkverhaal ademt. Wedentify was hierbij verantwoordelijk voor de bouw en het design van de website. Wij bewaakten het proces en mochten aan de slag met content creatie: het schrijven van websiteteksten en het begeleiden van de fotografie.
Gelijktijdig met de lancering van de nieuwe website, zijn we gestart met de ontwikkeling, verspreiding en optimalisering van content. In de praktijk betekent dit dat er vanuit Sociaal Kapitaal wekelijks directe afstemming plaatsvindt met Limex om input te verzamelen voor relevante en interessante content. Deze input wordt vertaald naar o.a. concrete social media updates en websitecontent (zoals blogartikelen en klantcases) die hoofdzakelijk organisch verspreid worden onder (potentiële) klanten en fans van Limex.
Inmiddels mogen we onszelf al ruim twee jaar trotse partner van Limex noemen en hebben we samen mooie resultaten geboekt. Enkele concrete voorbeelden:
Waar in eerste instantie primair de focus lag op de ontwikkeling en verspreiding van organische content op social media, daar zijn we inmiddels beland in een volgende fase van het verbeteren van de (online) naamsbekendheid én vindbaarheid van Limex. In digital marketing bureau Effecty, dat tevens een van onze marketingpartners is binnen HUB73, heeft Limex een specialist gevonden op het gebied van SEO en SEA. Op basis van een gefundeerd zoekwoordenonderzoek worden momenteel de volgende stappen gezet:
Daarnaast staan er nog een aantal zaken op de planning om op (korte) termijn gerealiseerd te worden:
“We zijn zeer tevreden over de toegevoegde waarde van Sociaal Kapitaal. Zij trekken de werkzaamheden als het ware uit onze handen. Ze schrijven, of redigeren content en persberichten, adviseren over foto- en videogebruik en over de opbouw van de website. Zoals je ziet gaat het eigenlijk om een groter pakket aan communicatiemiddelen en niet alleen meer over social media gebruik. We willen Sociaal Kapitaal graag aanbevelen aan alle ondernemers die ondersteuning nodig hebben bij het professionaliseren van hun social media gebruik.” - Joep Janssen, directeur Limex.
Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.
Laten we kennis maken!