Effectieve emailmarketing

Nieuwsbrieven die wél worden gelezen

In de wereld van internetmarketing worden de termen ‘copywriting’ en ‘het schrijven van teksten’ regelmatig door elkaar gebruikt. Het begrip ‘copywriting’ kan gezien worden als overkoepelende term voor teksten voor blogs, social media, website of nieuwsbrieven.

Sociaal Kapitaal biedt de mogelijkheid om geschreven teksten met verschillende doeleinden volledig aan Sociaal Kapitaal uit te besteden. Of het nu gaat om teksten voor je blogs, social media, website of nieuwsbrieven: het is allemaal mogelijk.

Veel mensen hebben het idee dat het schrijven van nieuwsbrieven, het gebruik maken van mailings, achterhaald is. Ten onrechte, zo blijkt uit statistieken. Het versturen van digitale nieuwsbrieven blijkt nog altijd één van de meest efficiënte tools te zijn om meer bezoekers naar je website te trekken en conversie te bewerkstelligen. Tevens is het zo dat de content van social media en nieuwsbrieven vaak hand in hand gaan.

effectieve emailmarketing

Mailchimp: een ideale tool voor het versturen van nieuwsbrieven

Derhalve is Sociaal Kapitaal gespecialiseerd in de nieuwsbrieven-tool ‘Mailchimp’. Mailchimp is een, tot op zekere hoogte, gratis tool waarmee efficiënt nieuwsbrieven verstuurd kunnen worden. Het programma is, in tegenstelling tot vele andere nieuwsbrieven-tools, gebruiksvriendelijk en is er een uitgebreide statistieken-module aanwezig, zodat je weet hoe je nieuwsbrieven presteren. Ook voor webshops is Mailchimp erg interessant. Het is namelijk mogelijk om de e-commerce van je webshop te koppelen aan Mailchimp, opdat je de resultaten van iedere nieuwsbrief kunt meten.

Wanneer je als bedrijf veel tijd, moeite en/of geld hebt gestoken in het opstellen van een digitale nieuwsbrief, het schrijven van een blog of het (laten) ontwikkelen van een website wil je dat deze inspanningen zoveel mogelijk opleveren. Logischerwijs wil je dat je website hoog scoort in zoekmachines als Google en je hoopt dat je nieuwsbrieven en blogs worden gelezen. De teksten dienen enerzijds rekening te houden met de doelstellingen, de doelgroep(en) en het imago van je bedrijf en anderzijds met de eigenschappen van het medium waarop de tekst geplaatst en gelezen wordt. Je bent wellicht op de hoogte van de waarde van deze marketingmiddelen, maar het schrijven van content kost erg veel tijd en je bent niet 100% zeker van de doeltreffendheid. Sociaal Kapitaal kan je hierbij helpen.

Wil jij nieuwsbrieven schrijven die wél gelezen worden en denk jij hulp nodig te hebben met de teksten van nieuwsbrieven om ze beter, interessanter, commerciëler of meer activerend te maken? Neem dan nu, geheel vrijblijvend, contact op met Sociaal Kapitaal en profiteer ook van de voordelen van e-mail marketing.

Meer over onze werkwijze & diensten
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.