Facebook Advertising

Facebook advertising: wat moet je allemaal weten?

Facebook is het perfecte medium om berichten organisch weg te zetten. Nadat je met veel aandacht en een beetje liefde je community hebt opgebouwd, vinden jouw berichten op organische wijze hun weg naar deze community. Er kleeft alleen één nadeel aan organische berichten: je bereikt moeilijk het ‘onbekende’ publiek. Want hoe fijn het ook is dat vader, moeder, vriend en vriendin je berichten te zien krijgen en enthousiast liken en sharen, je wilt je content vooral verspreiden richting je -voorafbepaalde, relevante- doelgroep. Dan kunnen Facebook advertenties een waardevolle tool zijn om jouw bedrijf te promoten via social media.

Overleg sociaal Kapitaal

Waarom adverteren op Facebook?

Wanneer je meer bereik, leads en/of sales wilt genereren voor jouw zakelijke Facebook pagina, is het waardevol om te kiezen voor Facebook advertising. Waarom? Je bereikt met een relatief lage investering enorm veel (relevante) mensen. Daarnaast kun je precies meten hoe jouw advertentie het doet, hoeveel mensen deze bereikt heeft en hoeveel mensen daadwerkelijk actie hebben ondernomen na het zien van jouw advertentie. Wanneer je zou adverteren via de ‘oude weg’, zoals een advertentie in het lokale nieuwsblaadje, ben je al snel een euro of 200 kwijt – of zelfs meer –. Je hebt echter geen idee wie jouw advertentie allemaal heeft bekeken en daar iets mee heeft gedaan. Het grote voordeel van social media advertising is dat je juist wel in kunt zien wat jouw advertentie teweeg heeft gebracht én dat je vooraf je doelgroep kunt bepalen. 

Hoe werkt adverteren op Facebook?

Na het lezen van bovenstaande alinea’s ben je overstag gegaan: ook jij wilt gaan werken met Facebook advertising. Belangrijk is dat je met enkele punten rekening houdt, zodat jouw advertentie zo efficiënt mogelijk wordt opgesteld. Onderstaande stappen kunnen jou helpen met het opmaken van een gesponsord bericht voor Facebook:

  • Heel belangrijk: de blauwe promoot-knop van Facebook, die je overal tegenkomt, kun je vanaf nu het beste negeren. Deze knop is namelijk alleen voordelig voor Facebook zelf. Via de advertentiemodule kun je veel gerichter een advertentie opstellen, en dat is nou juist wat zo voordelig is aan Facebook advertising.
  • Kies je doelstelling. Wil je meer naamsbekendheid genereren of wil je vooral leads genereren? Wil je meer sales voor je bedrijf, diensten of product of heb je een video die je graag op de kaart wilt zetten? Het is allemaal mogelijk.
  • Kies je doelgroep. Binnen de advertentiemodule is het mogelijk om allerlei doelgroepen te selecteren. Wil je mensen bereiken die van voetbal houden? Dat kan. Wil je de voetbalfans juist uitsluiten? Ook dat is een optie. Facebook weet schrikbarend veel van haar gebruikers en hoe eng dat ook klinkt, jij kunt daar met je advertentie handig op inspelen.
  • Meten = weten. Een goede Facebook advertentie is afhankelijk van tal van factoren. Blijf de resultaten van je advertentie analyseren tijdens en na de looptijd. Facebook biedt je daar handige tools voor, zoals A/B-testen en dynamische advertenties.

Wil jij ondersteuning op het gebied van Facebook advertising of liever alles uit handen geven? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor een verkennend gesprek. 

Meer over onze werkwijze & diensten
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.