Facebook Messenger voor bedrijven
Facebook Messenger, de chatfunctie van Facebook, is inmiddels op meer dan 7 miljoen smartphones in Nederland geïnstalleerd. De chatfunctie wordt daarnaast veelvuldig gebruikt via de desktop en is zodoende een interessant webcare (klantenservice) tool voor bedrijven. Als vanzelfsprekend: Facebook Messenger vormt onderdeel van het Facebook-imperium van Mark Zuckerberg.
Facebook Messenger: de mogelijkheden
Het overweldigende aantal gebruikers van Facebook Messenger is tevens bekend bij veel bedrijven. Dit is de reden dat veel bedrijven, in het kader van gebruiksgemak, de mogelijkheid bieden om contact te zoeken met het bedrijf per Messenger. Steeds meer gebruikers, klanten of gasten vinden het gebruiksgemak van Messenger handiger dan bijvoorbeeld bellen of mailen, met als gevolg dat meer en meer bedrijven de focus van webcare verleggen naar deze app. Laten we wel wezen: wie heeft er nog nooit een vraag gesteld aan een bedrijf per Messenger?

Bijkomend voordeel voor bedrijven met een zakelijke Facebook pagina is dat het mogelijk is om auto-replies in te bouwen met Facebook Expresreacties. Zo kun je bijvoorbeeld instellen, middels een gepersonaliseerd antwoord, dat je buiten kantoortijden niet bereikbaar bent via Messenger, of dat je ernaar streeft een vraag, klacht of opmerking zo snel mogelijk te beantwoorden. Dit is niet mogelijk bij het gebruik van WhatsApp voor bedrijven.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Facebook Messenger voor jouw bedrijf? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op!