Promoot jouw bedrijf via social media

Advertenties op Facebook en andere social media kanalen

Berichten geadverteerd verspreiden via social media is één van de mogelijkheden om je bedrijf onder de aandacht te brengen van een groter publiek. Daarnaast draagt deze methode ook bij aan de groei van het bereik van je bedrijf op social media. Echter, dit zijn in de meeste gevallen secundaire doelen van een gepromoot bericht. Advertenties zijn primair namelijk vaak gericht op het genereren meer websitebezoekers, leads en conversies. Facebook is al vele jaren het grootste social media platform in Nederland (2020: 10,4 miljoen gebruikers) en daardoor een ideaal medium voor bedrijven om op te adverteren en daarmee ‘onbekenden’ te bereiken. Mensen die al bekend zijn met jouw producten en/of diensten kunnen veelal bereikt worden met organische berichten. Mits je rekening houdt met de algoritmes van Facebook en het belang van kwalitatieve content produceren en delen.  

Ook adverteren via Instagram en LinkedIn neemt enorm toe in populariteit en draagt bij aan de (online) zichtbaarheid van bedrijven. Bijkomend voordeel van het promoten van jouw bedrijf via social media is dat advertentieresultaten volledig inzichtelijk zijn. Dit in tegenstelling tot adverteren via traditionele media, waarbij het vaak de vraag is hoeveel mensen daadwerkelijk bereikt zijn met jouw advertentie in een krant, op de radio of in een tijdschrift. Resultaten van betaalde social media campagnes kunnen uitvoerig geanalyseerd en geoptimaliseerd worden, zodat doelstellingen bij opvolgende campagnes nog beter bereikt worden.

Overleg sociaal Kapitaal

Een strategische aanpak voor jouw bedrijf

Geen incidentele, kortlopende campagnes, maar een structurele aanpak die bijdraagt aan succes op de lange termijn. Sociaal Kapitaal maakt samen met jou en je bedrijf een gefundeerd plan dat jouw organisatie op het lijf geschreven is. Organische en gepromote berichten via social media zijn voorbeelden van middelen die daarbij ingezet kunnen worden. Maar wij gaan verder dan dat! Een grondige analyse (en eventuele aanscherping) van de websitecontent; het vaststellen van jouw ideale klant(en); een analyse van de klantreis die een klant doormaakt, voordat diegene daadwerkelijk overgaat tot het uitvoeren van een gewenste actie. Dit alles bezien vanuit de identiteit en de overtuigingen van het bedrijf: ‘waarom doet jouw bedrijf wat het doet?’. Vanuit dit unieke verhaal creëren we content die jouw doelgroep raakt én bindt.

Meer over onze werkwijze & diensten
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.