Veranderingen en nieuwe functionaliteiten binnen  social media land volgen elkaar in razend tempo op. Wij houden ze nauwlettend in de gaten en zetten regelmatig de belangrijkste wijzigingen, updates en veranderingen voor je op een rijtje, zodat jij volledig op de hoogte bent van het laatste nieuws. Hierbij #1 van onze #trendingtopics: 

Planmodule Facebook

Berichten inplannen op Facebook is helaas niet meer rechtstreeks mogelijk vanuit een zakelijke Facebookpagina zelf (‘Schrijf een bericht..’). Enkel de opties om ‘direct (nu) te publiceren’; een ‘datum in het verleden geven’ of ‘concept opslaan’ bestaan nog. Indirect kan je een bericht nog wel inplannen door het volgende te doen:

  • Optie 1) Vanuit ‘Publicatietools’ kies je voor de optie: ‘+ Maken’ óf je kunt een bestaand concept-bericht inplannen door er een datum en tijdstip aan te koppelen;
  • Optie 2) De ‘Creatorstudio’ van Facebook biedt de mogelijkheid om berichten in te plannen op Facebook én Instagram. 

Wil je meer weten over het inplannen van berichten op Instagram? Bekijk hier hoe het precies werkt.

Medewerkers-alert 

Een ontwikkeling die uitstekend past bij de blog van Geert (‘Kweek autoriteit met persoonlijke LinkedIn-profielen’) wordt op korte termijn geïntroduceerd. Het gaat hierbij namelijk om de functionaliteit om je medewerkers een notificatie te sturen zodra er een nieuwe/belangrijke update gedeeld wordt vanuit de zakelijke LinkedIn-pagina. Een mooie functionaliteit om zakelijke berichten vanuit je bedrijf te verspreiden via de netwerken van je medewerkers.

Responsive ads in Facebook

Wanneer je wel eens gebruik maakt van de advertentiemodule van Facebook dan krijg je er op korte termijn een interessante optie bij! Het wordt namelijk op korte termijn mogelijk om meerdere varianten van advertentieteksten, koppen en beschrijvingen te gaan testen bij je doelgroep.  Je voert meerdere tekstvarianten in die passen bij de advertentie die je wil gaan verspreiden en Facebook test vervolgens dynamisch welke combinatie van ‘beschrijving’ en ‘headline’ het beste resultaat oplevert. Belangrijk hierbij is dat iedere afzonderlijke tekst die je invoert, in elke variant gecombineerd kan worden.  Lees er meer over via Marketingland.

leesvoer

Dit is ook écht iets voor jou

Maak kennis met Marijn
Overige Updates
Maak kennis met Marijn
Nu lezen
Adverteren met behulp van AI: Hoe Meta's AI jouw marketing boost
Advertising
Adverteren met behulp van AI: Hoe Meta's AI jouw marketing boost
Nu lezen
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Advertising
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Nu lezen
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!