Werken bij

WERKEN BIJ SOCIAAL KAPITAAL

Jij wilt werken en groeien binnen een organisatie waar je helemaal jezelf mag zijn. Je wilt onze klanten versterken met kennis, creativiteit en daadkracht. Je wilt samenwerken met betrokken collega’s die voelen als vrienden. Je wilt werken in een bedrijf waar de vrijdagmiddagborrel met net zoveel enthousiasme wordt beleefd als de maandagochtendmeeting. Je wilt werken op een locatie waar de inspiratie van de muren druipt.

Kortom: je wilt werken bij Sociaal Kapitaal.

Bekijk onze openstaande vacatures, lees de ervaringen van onze collega’s en ga ervoor. Zijn er geen openstaande vacatures? Wees assertief en benader ons: nee heb je, ja kun je krijgen. 

Social media en content marketeer met een tien voor taal!
(junior/medior, fulltime)

Wil jij werken en groeien binnen een organisatie waar je helemaal jezelf mag zijn? Wil jij met getalenteerde collega’s onze klanten versterken met kennis, creativiteit en daadkracht? Wil je samenwerken met betrokken collega’s die voelen als vrienden?

Goed nieuws! Wij zijn namelijk op korte termijn op zoek een social media en content marketeer, met een focus op copywriting.

‘Ok, klinkt goed… Maar voor wie ga ik precies werken?’
Voor Sociaal Kapitaal: dé strategische partner voor succesvolle, social marketing. Wij creëren merken waar mensen bij willen horen. Van positionering tot strategie, van concept tot content. We think, we create, we share. 

Authentiek, persoonlijk, ambitieus en f*cking leuk. Dat zijn onze kernwaarden. Bij ons kom je terecht in een organisatie waar de vrijdagmiddagborrel met net zoveel enthousiasme wordt beleefd als de gezamenlijke maandagochtend meeting.

Wij vinden de sweet spot van strategie en uitvoering. Wij binden, verbinden en activeren de juiste netwerken van onze klanten aan de hand van een overtuigend merkverhaal en vertalen deze naar krachtige content die mensen in het hart weet te raken. 

‘Nice! Maar wat ga ik dan doen?’
Jij ontwikkelt samen met je collega’s nieuwe merkidentiteiten en zorgt voor een doorvertaling van strategische kaders naar doeltreffende marketing en communicatie. Je gaat voor succesvolle social media marketing en steengoede storytelling in tekst, beeld én geluid. Niet langer ‘even’ een social postje, maar kwalitatieve contentcreatie vanuit een weldoordacht en duurzaam plan. 

Een greep uit de werkzaamheden:
- Intensief contact met klanten en collega’s;
- Meedenken bij het optekenen van een merkstrategie;
- Het creëren van content;
- Het managen van projecten;
- Het toepassen van jouw kennis en creativiteit;
- Het constant zien van kansen.

"Ik ben megablij met de werksfeer, bedrijfscultuur en de ruimte en aandacht vanuit de leidinggevenden.” - Lisanne

‘Klinkt goed. What’s in it for me?’
Een heleboel! Natuurlijk krijg je een goed salaris en kom je terecht in een gezellig team vol (vak)idioten. Wie wil dat nu niet? Bovenal wil je bij Sociaal Kapitaal werken omdat je jezelf wil ontwikkelen en omdat je wil groeien. Wij bieden al onze collega’s veel ruimte voor zelfontwikkeling, een stevig persoonlijk ontwikkelbudget en zijn een beetje teleurgesteld als jouw jaarlijkse potje niet op gaat. Maar je krijgt ook een laptop en een telefoon van de zaak. Daarnaast bieden we veel flexibiliteit en vinden we het belangrijk om met regelmaat leuke dingen te ondernemen met het team.

‘Heel fijn! En waar ga ik dan werken?’
In HUB73 in Horst delen wij een marketingafdeling met meer dan 40 creatieve marketeers en communicatieprofessionals. Van video-specialisten tot website ontwikkelaars, van creatieve merkstrategen tot een 3D-animator: HUB73 heeft het allemaal. Door op deze manier samen te werken kunnen wij blijven doen waar we goed in zijn en willen we de allerbeste zijn. Daarnaast zorgt de vloer voor een hele fijne werksfeer en biedt het tal van kansen om jezelf verder te ontwikkelen. 

‘Dit wil ik! Maar wat willen jullie?’
De absolute ‘must-haves’ voor deze schitterende functie: 
- Je hebt affiniteit met social media (dûh);
- Je bent minimaal HBO-geschoold of kunt op een andere manier aantonen dat je slim bent;
- Je hebt een achtergrond in marketing en communicatie;
- Jouw pen is scherper dan een Hot Carolina Reaper;
- Je vindt het leuk om te sparren met klanten en collega’s;
- Je bent als een kameleon: je kruipt met gemak in de huid van de doelgroep en schakelt snel tussen klanten en media;
- Switching between languages doesn’t mean a damn thing: je beheerst Engels;
- Je bent in het bezit van een rijbewijs en auto en je hebt geen rijontzegging. Als je wel een rijontzegging hebt, zijn we nieuwsgierig naar waarom je deze hebt gekregen, maar kom je waarschijnlijk niet in aanmerking voor deze baan.

De ‘nice-to-haves’, de dingen die meewegen in je sollicitatieproces, maar die geen absolute voorwaarden zijn:
- Je hebt al enkele jaren ervaring in het veld van marketing, communicatie en/of social media;
- Je hebt ervaring met zakelijke social pagina’s van Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok en/of YouTube;
- Je hebt ervaring met social advertising;
- Je hebt affiniteit met SEO;
- Je hebt ervaring met de Adobe Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere);
- Je weet hoe je Google Analytics uitleest.

‘Say no more! Hoe en waar kan ik solliciteren?’
Stuur je CV met motivatie naar info@sociaal-kapitaal.nl. Wil je liever niet solliciteren aan de hand van een standaardmail? Geen probleem, laat je creativiteit de vrije loop. 

“Het werk is afwisselend, uitdagend en natuurlijk soms ook hard werken, maar alles is tot in de puntjes geregeld voor ons. Er wordt écht naar ons geluisterd, er wordt gekeken naar wat we kunnen en willen. En daar wordt vervolgens naar gehandeld.” - Nina
werken bij sociaal kapitaal

Een kijkje in onze wereld