Ook in 2021 klommen de content managers van Sociaal Kapitaal weer flink in de pen. Verschillende onderwerpen kwamen aan bod: van copywriting tot social advertising tot het opstellen van een strategisch fundament. Het kwam allemaal voorbij. Daarom presenteren wij, in willekeurige volgorde, de top 5 van de best gelezen blogs van 2021. Neem er maar eens goed de tijd voor. Veel leesplezier gewenst!
1. HHH-Model
In mei schreef Geert over het veelgeprezen HHH-model. De drie H’s staan elk voor een specifiek type content: hygiene content, hub content én hero content. Verschillende type content die elk een eigen rol vervult en gekoppeld kan worden aan de klantreis. In de blog van Geert ontdek je hoe dit model jou kan helpen om de resultaten van jouw content op te krikken.
Social content: plannen met het HHH-model
2. Ephemeral Content
Tijdelijke content, oftewel ephemeral content, is al jaren niet meer weg te denken in het huidige social media landschap. Denk hierbij aan Instagram Stories en Snapchat met luchtige en korte content die na een tijdje weer verdwijnt. Milou weet er alles over! En dus schreef ze een blog over het zakelijk inzetten van deze tijdelijke content.
Ephemeral content: 5 redenen waarom jouw bedrijf dit moet inzetten!
3. Het opzetten van een Facebook advertentiecampagne.
In 2021 maakten we bij Sociaal Kapitaal flinke stappen op het gebied van social media advertising. Hier schreven we dus ook flink wat artikelen over. Joey, onze eigen advertentie-koning, laat jou in 5 concrete stappen zien hoe je een Facebook campagne opzet.
Zo zet je in 5 concrete stappen een Facebook advertentiecampagne op.
4. Er werd geblogd over bloggen
Bloggen over bloggen: het schrijven van krachtige webteksten speelt een aanmerkelijke rol in het vergroten van het verkeer naar je website. Zorg er dus voor dat je content schrijft die jouw doelgroep raakt. Nina geeft je 7 tips die jou gaan helpen bij het schrijven van een originele blog!
7 tips voor het schrijven van een originele blog
5. Strategisch fundament
Het bepalen van de strategie van de organisatie en vooral ook het intern delen van deze strategie is van onmisbaar belang voor iedere ondernemer, van klein tot groot. Waarom? Dat somt Isabel in vijf punten graag voor je op!
Zo, dit waren de best gelezen blogs die wij in 2021 publiceerden. Maar uiteraard schreven wij nog veel meer héle interessante artikelen. Ben je nog niet uitgelezen? Check dan hier al onze blogs.