Trending Topics #4

In deze vierde editie van onze Trending Topics vertellen we je alles over een aanstaande functionaliteit op LinkedIn die een positieve bijdrage moet gaan leveren aan het groeiende aantal gespreken op LinkedIn. Momenteel vindt er namelijk al meer interactie in de ‘LinkedIn-tijdlijn’ plaats dan ooit tevoren en dit gaat alleen maar verder toenemen! Daarnaast komt Facebook met een nieuwe app die in de toekomst wel eens erg handig kan gaan zijn voor paginabeheerders die veel onderweg zijn.

Creator Studio App

Facebook heeft onlangs een app-variant gelanceerd van haar Creator Studio (in Nederland beter bekend als de ‘Studio voor de makers’). Deze app moet het gebruikers makkelijker gaan maken om ‘on the go’ Facebookpagina’s te beheren en daarnaast de contentprestaties in de gaten te houden.  De app staat nog in de kinderschoenen en daardoor zijn er (nog) wat beperkingen: het is niet mogelijk om content te uploaden en daarmee dus nieuwe berichten te creëren via de app. Berichten die je eerder via een desktop of de Facebook-app ingepland hebt of klaar hebt gezet als concept-bericht zijn wél te bewerken én publiceren. Nieuwe functionaliteiten, zoals een koppeling met Instagramaccounts, volgen waarschijnlijk snel.

Vooralsnog geven wij de voorkeur aan de app ‘Paginabeheer’ die te downloaden is voor Android en iOS. Maar we sluiten een verdere ontwikkeling van de ‘Creator Studio app’ zeker niet uit. Zo heeft de desktop-variant van de Creator Studio namelijk al snel zijn waarde bewezen voor heel veel beheerders van zakelijke Facebookpagina’s en Instagramaccounts; dit komt vooral door de planmodule waar we in oktober 2019 al over schreven!

Binnenkort ook LinkedIn Stories?

Nadat Stories eerder al verschenen op achtereenvolgens Snapchat, Instagram en Facebook, volgt deze optie naar alle waarschijnlijkheid ook snel op LinkedIn. Momenteel wordt er intern bij LinkedIn nog getest wat de mogelijkheden in een professionele context zijn,  maar een definitieve uitrol van de functionaliteit naar alle gebruikers zal niet lang meer op zich laten wachten.  De belangrijkste motivatie voor de intrede van Stories op Linkedin? “Het is een laagdrempelige manier om interactie en gesprekken te starten onder een generatie die is opgegroeid met Stories”, aldus Pete Davies van LinkedIn. Hij doelt hierbij op een generatie die zich prettiger voelt bij het delen van ‘ephemeral content’ (content die tijdelijk zichtbaar is) dan het plaatsen ‘blijvende’ updates in hun eigen feed.  

We kunnen natuurlijk onze vraagtekens zetten bij een Story-functionaliteit op LinkedIn, maar deden we dat eerder niet ook al bij Instagram Stories en Facebook Verhalen? Het succes aldaar zal je waarschijnlijk wel bekend zijn..  

leesvoer

Dit is ook écht iets voor jou

AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Advertising
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Nu lezen
Een goed offertetraject is goud waard; 7 tips die een gigantische impact kunnen maken binnen jouw organisatie. 
Strategie
Een goed offertetraject is goud waard; 7 tips die een gigantische impact kunnen maken binnen jouw organisatie. 
Nu lezen
Hoe je heel eenvoudig AI gebruikt om je foto's te bewerken
Contentcreatie
Hoe je heel eenvoudig AI gebruikt om je foto's te bewerken
Nu lezen
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!