CASES

GroenGilde

Van De Grote Kamp naar GroenGilde. Van strategie naar uitvoering. Ontdek het verhaal van een biodynamisch ei met impact.

GroenGilde GroenGilde

Think: Strategisch fundament en merktransformatie
Create
: Merkverhaal, naamswijziging, contentstrategie
Share
: Social media organisch en advertising

Van De Grote Kamp naar GroenGilde. Onze strategische aanpak omvatte een herdefiniëring van het merk. Vanuit de nieuwe merkstrategie is de keuze gemaakt om de bestaande productnaam van de eieren GroenGilde door te trekken tot merknaam. Vervolgens gingen we aan de slag met een krachtige pers en -contentstrategie. Van het vergroten van consumentenbewustzijn tot het versterken van de band met natuurvoedingswinkels. Ontdek hoe we samen met GroenGilde het verhaal van een biodynamisch ei met impact vertellen. 

Mensen inspireren om biodynamisch te kiezen

De missie van biodynamische eierenproducent GroenGilde is duidelijk: streven naar maximaal gesloten kringlopen, het omarmen van diervriendelijke opvattingen en het verrijken van de natuur. Het doel is het creëren van bewustwording bij de consument. Het is voor de consument bijna niet meer te doen om de échte goede keuze te maken. Er is namelijk zoveel aanbod in biologisch/biodynamisch dat de consument door de bomen het bos niet meer zien. Ook is het verschil tussen biologische en biodynamische eieren en producten is voor veel consumenten nog onduidelijk. Daar moet verandering in komen. Het doel is niet alleen om eieren te verkopen, maar vooral om een verhaal te vertellen dat consumenten raakt en inspireert om bewuste keuzes te maken in hun voedingspatroon.

‘’De wereld schreeuwt om verandering. Wij zijn pragmatische idealisten: wij veranderen de wereld niet door hard te roepen, maar door te doen. Wij bewijzen dat het mogelijk is om te produceren en tegelijkertijd de gezondheid van mens, dier en wereld voorop te stellen.’’

Dit doen ze bij GroenGilde als collectief van biodynamische legpluimveehouders, verspreid over het hele land. 

Van De Grote Kamp naar GroenGilde

We zijn de samenwerking gestart met een diepgaande merksessie, waarin we eerst een ei hebben gelegd (haha) over het strategisch fundament. Vanuit deze strategie is het voorstel ontstaan om de naam De Grote Kamp te veranderen naar GroenGilde (de merknaam waar de eieren al onder werden verkocht). De naam GroenGilde weerspiegelt de duurzame en collectieve visie van het bedrijf een stuk beter. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een uitgebreide social media en pers- contentstrategie.

De nieuwe identiteit van GroenGilde 

Met het nieuwe strategische fundament heeft GroenGilde niet alleen een sterke identiteit gekregen, maar ook een duidelijke boodschap die goed past bij de doelgroep en de community waarin de doelgroep zich voornamelijk beweegt. De naamswijziging naar GroenGilde moet zorgen voor een frisse wind en een grotere aantrekkingskracht op consumenten die op zoek zijn naar authentieke, biodynamische producten. 

Onze creatievelingen zijn momenteel actief betrokken bij de uitvoerende werkzaamheden, waarbij kwalitatieve content wordt gecreëerd en gedeeld op diverse sociale mediaplatforms.

En wat vinden ze bij GroenGilde zelf ei-genlijk?

We vroegen ook aan Sander Verbeek, eigenaar van GroenGilde, hoe hij de samenwerking met Sociaal Kapitaal ervaart: 

''We waren al langer op zoek naar een manier om rechtstreeks met onze consumenten te kunnen communiceren. Eerdere pogingen die we zelf gedaan hebben bleken niet zo succesvol. Via de partij die onze website heeft ontworpen, zijn we met Sociaal Kapitaal in contact gekomen. De kansen en mogelijkheden en vooral ook het enthousiasme en de passie die Jannis tijdens de eerste kennismaking direct al deelde, gaf me meteen een goed gevoel.''
Sander Verbeek - GroenGilde

Creatieve videocampagnes

In de uitvoerende werkzaamheden hebben we de kracht van visuele storytelling benut. Zo hebben we twee videocampagnes uitgerold. In de "Tour du Boer" vlogreeks neemt onze huisvlogger Nina de kijker mee op een tour langs de biodynamische pluimveehouders. Klik hier voor alle vlogs die we tot nu toe gepubliceerd hebben. Daarnaast hebben we TikTok-expert Lisanne op pad gestuurd om de consumenten op straat te ondervragen. Tijdens deze straatinterviews hebben we de consument in Nijmegen het verschil tussen biologisch en biodynamisch uit kunnen leggen én hebben we rake TikToks opgenomen! 

Bekijk hier de laatste TikToks die we maakten voor GroenGilde:

Zelf ook volledig ontzorgd worden op zowel strategisch als creatief vlak? Stuur ons vooral een berichtje. We kijken graag samen naar wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Ik wil ook! Ik wil ook!
we doen meer

Andere cases uitgelicht

Bekijk meer van ons werk
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.