Instagram is dé plek waar mensen elkaar inspireren, onderwijzen en entertainen. De komst van Instagram TV (IGTV) zorgt voor een hoop nieuwe opties op het gebied van video binnen Instagram. Waar in eerste instantie de focus lag op foto’s, zet dit medium nu ook vol in op video.

In welk opzicht verschilt IGTV van IG?

IGTV is geoptimaliseerd voor de wijze waarop mensen hun telefoon gebruiken; video's zijn verticaal en fullscreen. Het grootste verschil is echter, in tegenstelling tot de tijdlijn van Instagram, dat video's niet beperkt zijn tot één minuut. In plaats daarvan heeft elke video een maximale lengte van een uur. Net als bij het inschakelen van een televisie begint IGTV te spelen zodra je de app opent. Je hoeft niet te zoeken om de video's van de mensen die je al volgt op Instagram te bekijken. Dit geldt ook voor anderen die je misschien leuk vindt op basis van je interesses. Je kunt omhoog vegen om meer te ontdekken - schakel tussen 'Voor jou', 'Volgend', 'Populair' en 'Doorgaan met kijken.' Je kunt video's ook leuk vinden, een reactie achterlaten of de video verzenden naar vrienden middels de optie 'Direct'.

Ook zoals een televisie, heeft IGTV verschillende kanalen. In IGTV zijn de videomakers zelf de kanalen. Wanneer je een videomaker op Instagram volgt, verschijnt zijn of haar IGTV-kanaal. Iedereen kan een videomaker zijn - je kunt je eigen IGTV-video's uploaden in de app of via de webbrowser om je eigen kanaal te starten.

Enkele voorbeelden van Instagram TV

Waarom aan de slag met IGTV?

  • Uit onderzoek blijkt dat in 2020 50% van alle video’s op een mobiel scherm bekeken zullen worden. Instagram zelf geeft aan dat in 2021 maar liefst 78% van al het mobiele dataverkeer zal bestaan uit mobiele video’s. Steeds vaker bekijken we content op onze telefoon en dat vraagt om verticale video’s. Bij Instagram spelen ze in op deze trend door enkel verticale video's te ondersteunen.
  • IGTV is gekoppeld aan het bijbehorende Instagram-account. Gebruikers die een account aantreffen onder de tab ‘Populair’, kunnen direct doorklikken naar het bijbehorende Instagram-account. De gebruikers die een account volgen, kunnen makkelijk de IGTV-video’s van dit account bekijken. Je hoeft dus geen nieuwe volgers op te bouwen binnen IGTV.
  • In IGTV is het mogelijk een beschrijving, titel, een foto en een ‘swipe up’-link toe te voegen aan elke video die je upload. Volgers kunnen reacties plaatsen en de video’s liken. Daarnaast is het mogelijk om statistieken in te zien via de insights module. Er is zelfs een handige grafiek beschikbaar om te laten zien wanneer de kijkers afhaken en wanneer ze juist blijven kijken.
leesvoer

Dit is ook écht iets voor jou

Instagram
Instagram: het verleden, het heden en de toekomst
Nu lezen
Inbound Marketing
Inbound Marketing; het aantrekken van vreemdelingen
Nu lezen
Overige Updates
Spanning: Ondernemersprijs Horst aan de Maas
Nu lezen
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.
wil jij naar een hoger niveau?

Wij komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact. Daarom komen we graag snel bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Samen met jou kijken we naar de diensten die aansluiten bij de doelstellingen en wensen van jouw bedrijf.

Neem contact met ons op